/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startknap virker ikke
Fra : wibbi
Vist : 1218 gange
220 point
Dato : 20-06-04 13:19

Efter at have siddet og rodet lidt med computeren (ryddet op i diverse filer, tjekket registreringsnøgler osv. og opdateret IE) virker min Startknap ikke. Jeg kan "trykke den ned", men der sker intet. Har tjekket for virus, spyware, adware. Prøvede at geninstallere windows 2000, men intet hjælper. Når jeg går ind i "Egenskaber for proceslinie og menuen start", og forsøger tilpasning af menuen start, får jeg en meddelelse :Stien C:\Documents and Settings\Lillian\Menuen Start findes ikke eller er ikke en mappe.
Jeg har så prøvet at indsætte en ny mappe og døbt den start, men det virker ikke.
Nogle gode forslag??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-06-04 13:25

slet din windows mappe og programmer og dukument(backup)
indstallere windows som et nyt kopi.i xp sletter man ikke noget på
disken ved det og har du flere partitioner kan du lave backup på dem.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 13:33

Jeg har ikke xp, men win2000.
Du mener at jeg skal slette både winnt-mappe, dokument- og programmappe og dernæst geninstallere win?
Så kan jeg jo lige så godt formatere disken - og det er jo det jeg gerne vil undgå.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 14:18

Er der ikke nogen, der har en god idé til løsning af problemet - vel at mærke uden at jeg bliver nødt til at formatere hele skidtet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-06-04 14:22

jo det var det jeg mente,da hvis der rodes reg. kan give store problemmer hvor det
jo ikke hjælp at repereer ved at indstallere win2000 oveni.
ellers ved jeg ikke....forklar lidt mere hvordan du har slette ting i reg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-06-04 14:28

Virker explorer (Din computer)? Så kan du browse til System32\restore\rstrui.exe Det er systemgendannelsesprogrammet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-06-04 14:29

Nå ok det er win2000! Sorry

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 14:30

Jeg har kørt EasyDiskUtilities og CleanReg- synes dog ikke at jeg burde have slettet noget essentielt. Men så har jeg "ryddet op" i startmappen- slettet genveje og dokumenter - manuelt - og jeg tror selv det er her problemet ligger.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 230 point
Dato : 20-06-04 14:34

er der ikke backup i disse to programmer - se efter ved at starte dem ....
det burde der være

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-06-04 14:41

anden ide`
Så prøv med din win 2000 i skuffen.
Start> kør >skriv
Sfc /scannow
OK

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-06-04 14:42

ps genvej til kør er
windows tast+r

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 15:15

Nu har jeg (igen) siddet og rodet lidt. Problemet er løst! Jeg havde installeret et (andet) Utility-program, som jeg forsøgte at gendanne de tidligere indstillinger med. Men programmet "frøs" indimellem og kun nogle funktioner virkede. Jeg afinstallerede det så. Og pludselig virkede min startknap igen!
Hurra.
Tak for hjælpen xou.

Godkendelse af svar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 15:16

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-06-04 15:18
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-06-04 15:26

Også tak til dig dk, men jeg har heldigvis løst problemet.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-06-04 15:29

selv tak - godt det virker istedet for at formatere...
godt gået... wibbi - at du selv fandt løsningen.