/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Camping til Balaton
Fra : Wollesten
Vist : 943 gange
40 point
Dato : 20-06-04 09:55

Vi kører på ferie til Balaton søen for første gang. Vi har en combi camp på krogen, og vil gerne vide, hvilken rute skal vi køre ? Vi har hørt så meget om dårlige veje, vejarbejde og hvad har vi ellers! Vi tager en enkelt overnatning undervejs.
Vi har stor respekt for autobahn og den meget hurtige trafik, idet vi selv agter at overholde alle gældende hastigheds-
regler. Vi søger altså en rute til Balaton som er sikker og med rimelig gode vejforhold.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-04 11:09

Gedser Rostock over vestberliner ringautobahn til Dresden Tjekkiet Slovakiet Ungarn Ballatom det har vi gjort nu for femte gang og Alle vejene er fuldt opdateret og i orden
Mvh Og god rejse SUNE

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 20-06-04 12:54

Lidt af en omvej hvis man bor i sønderjylland

Kommentar
Fra : Wollesten

Dato : 20-06-04 13:11

p.s. Vi bor i Nordjylland

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-04 10:50

Så skal i vo bare mod sydøst når i når ned i Tyskland

Kommentar
Fra : aogs

Dato : 24-06-04 14:20

Vi bor i midtjylland og køre fra grænsen ved Frøslev videre af E45 mod Hamborg derefter tager vi afkørsel 17 mod Bad Segeberg (hovedvej), ved Bad Segeberg tager vi motorvejen Hamborg - Berlin videre til Potsdam (Berliner ringen) og videre mod Dresden, Pragh, Breno, Bratislava og Budapest. Håber I får en god tur til Balaton, vi har selv været der mange gange siden 1987.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-04 22:42

Det er den helt rigtige vej lige bortset for at du ikke skal igennem Budapest da det er en omvej
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-04 22:56

Hvornår rejser i ??

Kommentar
Fra : aogs

Dato : 27-06-04 15:43

Vi køre ej heller til Budapest, men i Slovakiet omkring Bratislava, skal du følge skiltene mod Budapest. Når du er kørt over grænsen skal du køre mod Gjør eller Balaton søen, der flere forskellige veje, vi synes den bedste er ned over Papa og videre mod Balatonsøen. God tur

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 16-07-04 08:00

Hej alle.

Ang. Balaton, kan I så også hjælpe mig? Vi har hørt så meget godt og vil gerne forsøge os næste sommer. Kender nogen camping Füred? Er der gode pool og andre forhold? Ved I hvem vi kan kontakte for at leje mobilhome til 5-6 prs, jeg synes at min søgning virker lidt uoverskuelig.... På forhånd tak

Kommentar
Fra : aogs

Dato : 24-07-04 11:02

Hej Helle10.
Vi er lige kommet hjem efter 2 dejlige uger ved Balatonsøen, vi boede dog ikke på camping, men du kan kontakte Balatontourist som har campingpladsen i Füred, du får adressen herunder

http://www.balatontourist.hu/