/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scriptfejl i Windowsmediaplayer!
Fra : Twistgirl
Vist : 783 gange
357 point
Dato : 18-06-04 09:26

Hej
Med windowsmediaplayer kan man finde sange og videoer. Men det vil min ikke mere! Den nægter at åbne de filer jeg finder, den kalder det en "script-fejl". Den skriver:

----------------------------------------------------------
"Der opstod en scriptfejl på denne side

Linje: 217
Tegn: 6
Fejl: Objektet understøtter ikke dennne egenskab eller metode.
Kode: 0
URL: (her står en lang http-kode)

Vil du forsætte med at afspille script på denne side?

JA NEJ"
-------------------------------------------------------------
Når jeg svarer ja eller nej, sker der intet! Hvad skal jeg gøre for at få min mediaplayer til at virke igen?

Hilsen Twistgirl

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 11:28

Du kunne eventuelt gå ind under windows update, og hente den seneste version, eller måske opgraderingene til den version du har.

Det tyder på, at din medieplayer forsøger "at komme i kontakt" med en side der ikke mere eksisterer, en typisk url-fejl du beskriver.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 18-06-04 14:26

Nu har jeg opdateret mediaplayeren, men der opstår stadig en fejl. Det kan være at jeg har taget den forkerte opdatering...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-06-04 20:04

prøv igen at opdate,"""efter""" du først har fjernet media player.
se under tilføj/fjern programmer i kontrol panel,under fanen windows programmer om du kan der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-04 21:48

Prøv at gå i din browsers menu Funktioner->Internetindstillinger... vælg fanen avanceret og fjern fluebenene ved : Vis en meddelelse om hver scriptfejl og Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-06-04 21:50

Ps. ...samt : Vis uskadelige URL-adresser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 18-06-04 22:33

Virker ikke.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 00:37

Har du tjekket for virus : http://housecall.trendmicro.com ...og : http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Det den ene online-scanner ikke finder ordner den anden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 00:39

Hvis du ikke har tjekket for spy-/ad-/malware kan du gøre det online her med X-Block : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-06-04 10:38

Hvilket operativsystem bruger du ??

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 19-06-04 21:53

Windows XP

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 19-06-04 22:15

har scannet for virus, og jeg scanner for spyware mindst en gang om ugen.......

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 19-06-04 22:16

har scannet for virus, og jeg scanner for spyware mindst en gang om ugen.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 22:26

Prøv at se om du kan få tingene til at spille ved at benytte Realplayer One istedet som player : http://www.real.com/freeplayer/?rppr=rnwk

Hvis ikke ? ...er der noget andet galt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-06-04 23:11

prøv windows opdate,så at der f.eks var denne til min:
Kritisk opdatering til scriptkommandoer i Windows Media Player (KB828026)
Overførselsstørrelse: 2,8 MB
Denne opdatering indeholder en ændring til den måde Windows Media Player kan starte URL-adresser ........
min ide (kun for experter)med først at fjerne windows media player var at outlook exprees skal være ude for at rette fejl.sådan kan du ifælge min egen fundne ide fra regestreringsdatabasen.
skriv i kør:
regedit
find stien (liogesom i stifinder,så det kan du osse)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6}
find værdien IsInstalled(dobblet klik på den med musen så den åbnes) og sat den fRA 1 TIL 0 LUK OG GENSTART (vigtigt at du genstater)- derpå skal du så installere windows medoa player igen.
ellers forsat go jagt efter en lettere løsning.... [hør] den er der jo nok et sted ....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-06-04 23:32

Hvor længe har det stået på, og hvornår kunne du ikke komme i kontakt med musiksteder, og sluttelig, har du lige før medioplayeren meldte fejl installeret andra programmer ?, i så fald hvilke, det gælder også opdateringer.

Har du prøvet med en systemgendannelse fra før det tidspunkt hvor medioplayeren virkede? ellers prøv at gå ind under start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer og tryk på systemgendannelse, og find et tidspunkt som sagt hvor den virkede.

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 20-06-04 11:37

Den har ikke virket i meget lang tid. Problemet startede faktisk da jeg hentede en nyere version af mediaplayer.

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 20-06-04 11:58

hmm, god ide molokyle ! den virker faktisk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-04 13:34

Så må du nok 'uninstall' din mediaplayer (..husk at boote bagefter), rense din registreringsdatabase (VIGTIGT) (..husk : reboot) og geninstallere Mediaplayer : http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da&categoryid=4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 21-06-04 09:14

hvordan får det hele fjernet af medieplayer? Jeg kan ikke finde den inde i tilføj/fjern programmer. Og den har ikke en uninstall "knap".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-04 13:23

Jeg skal ærligt indrømme at jeg aldrig har haft brug for det, men læs her : http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1010069240

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 22-06-04 00:41

Hej prøv at gå ind igen i tilføj/ fjern der er til v windows der kan du fjerne den måske du har en trojans virus det er ikke alle virusprogran der er lige gode til at finde dem , men på http://www.pandasoftware.com/activescan/ kan du eller brug et program der heder Tauscan, det finder ALLE... held og lykke...

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 24-06-04 09:26

Nu synes jeg at jeg har prøvet det hele, men kan stadig ikke få slettet mediaplayer.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 24-06-04 15:09

find mappen mediaplayer og slet den manuelt, derefter går du i tilføj fjern programmer og får den fjernet fra listen derinde.... når det så er gjort henter du den seneste version fra MS...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-06-04 15:51

i nogle xp er den der inde i tilføj/fjern men under fanan WINDOWS INDSTALLATION.
så find knappen under tilføj/fjern i kontrol panel.
som du siger måske har jeg taget den forkerte opdate:dem finder du osse her under
tilføj/fjern programmer.
ellers er den ret sværd at fjerne da der har været retsag mod microsoft om at media player ikke kan fjernes.
http://www.dailyrush.dk/hardware/stories/14092/
og hør om sagen:
http://www.dr.dk/DR-nyheder/orientering/ram/m021120a.ram
derfor var jeg ret vild da jeg fandt en måde hvorpå man kunne fjerne den i registreringsdatabasen.(dog kun prøvet med den nyeste version - windows 2003 server).
hvilken windows bruger du ???????????????????????????
hvis det er xp kan du under
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse - gendanne din pc som den var på et tidligere tidspunkt.og burde derfor gendanne til en tidligere player version.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-06-04 15:58

tryk på start og vælg KØR (GENVEJ WINDOWS TAST + R)
mplayer2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 16:00

Gå ind i start>alle programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse,og opret et
gendannelsespunkt,mere for at være sikker på at du kan vende tilbage til udgangspunktet før operationen,vis noget skulle gå galt,når du har gjort det så åben kør i start og kopier dette ind>

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %SystemRoot%\inf\wmp.inf,Uninstall

ok>og genstart pc'en,ryd op>ok,og gå så ind og hent WMP 9 igen.
Manse9933
HUSK GENDANNELSESPUNKT

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 16:05

Eller kopier det ind i komandopromt>enter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 16:52

kom lige i tanke om at jeg havde dette link liggende>
http://www.nwlink.com/~zachd/pss/pss.html

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-06-04 17:21

måske er det en opdate eller system fejl.
skriv i kør (ved xp pro+win2000)
sfc /scannow
læg din cdrom med windows i drevet

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 24-06-04 19:14

Kommentar Accepter som svar

Fra : xou Dato : 24-06-04 15:51

i nogle xp er den der inde i tilføj/fjern men under fanan WINDOWS INDSTALLATION.
så find knappen under tilføj/fjern i kontrol panel.
som du siger måske har jeg taget den forkerte opdate:dem finder du osse her under
tilføj/fjern programmer.
ellers er den ret sværd at fjerne da der har været retsag mod microsoft om at media player ikke kan fjernes.
http://www.dailyrush.dk/hardware/stories/14092/
og hør om sagen:
http://www.dr.dk/DR-nyheder/orientering/ram/m021120a.ram
derfor var jeg ret vild da jeg fandt en måde hvorpå man kunne fjerne den i registreringsdatabasen.(dog kun prøvet med den nyeste version - windows 2003 server).
hvilken windows bruger du ???????????????????????????
hvis det er xp kan du under
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse - gendanne din pc som den var på et tidligere tidspunkt.og burde derfor gendanne til en tidligere player version.

" Når man gendanner, sletter man så ikke noget af det der ligger på computeren?"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-06-04 20:25

håber det var en hjælp...da det var lidt svært ?

tryk for accepter ved svaret,det lukker osse spørsmålet..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-06-04 22:52

Ellers er der jo altid nødbremsen, start helt forfra med format c:/

ellebye

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 25-06-04 13:30

hmmm, det her føre vidst ik til noget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan kontakte microsoft?

Hvordan skal jeg finde ud af hvem der skal have pointene? Der er jo mange som har hjulpet mig!?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-04 13:55

Måske er der vrøvl med dine Codec's. Det kan være du automatisk er kommet til at hente en 'dårlig'. Prøv at un-installere dine codec's og hent den sidste nye hos http://divx.com

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 357 point
Dato : 25-06-04 14:02

Nogle ældre maskiner kører ikke så godt med de nyeste Codec's, men så kan du bruge denne ganske udmærkede, som jeg : http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-06-04 18:30

hej !
godt du mener at vi hjælper dig - uden det dog føre til noget.
som du sagde microsoft - kigget der og fandt:
Denne opdatering ændrer den måde, som Windows Media Player behandler URL-scriptkommandoer, der er integreret i en stream.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=AF9CF65E-0C55-452E-A0FA-3AA165E667C1

iøvrigt kan du hente hjælp online hos dem her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/contracts/default.asp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-06-04 18:34

den nedeste webside skal du kopier helt og sætte ind i ads. i web-browseren ... eller

http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da
vælg på siden - support muligheder - til ventra i menuen - neders...

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 25-06-04 21:31

Nu har jeg trukket lod om hvem der skal have pointene ( på rimelig vis ) og det blev molokyle. TILLYKKE!! ( hvis det stod til mig skulle i alle have en bid af kagen, men det kan man jo ikke på denne side ).
I har alle været til stor hjælp, mange tak ( selvom det ikke lykkedes ).

Hilsen Twistgirl

Godkendelse af svar
Fra : Twistgirl

Dato : 25-06-04 21:32

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 00:31

Øv.. jeg ville meget hellere have haft point for et korrekt svar

..men tak alligevel

Du bør da ikke lukke et spørgsmål før du har fået løst dit problem ???

....og så er jeg djævlens nysgerrig , så er du ikke sød at lægge en kommentar her, når det hele falder på plads ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 26-06-04 14:42

Jeg tror aldrig at jeg finder et svar.....

Kommentar
Fra : Twistgirl

Dato : 26-06-04 14:46

Jeg har skrevet det samme spørgsmål igen, bare med mindre point..