/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra lydcd til mp3
Fra : bbrunsgaard
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 16-06-04 08:34

Kan man lave filer fra en musikcd om til mp3 filer og derefter gemme dem på sin PC? Hvis ja, hvordan gør man så?

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 60 point
Dato : 16-06-04 08:48
Kommentar
Fra : return

Dato : 16-06-04 09:23

først åbner du programmet du har downloadet så sætter du bare den musik cd i du vil rippe og trykker på de to pile der er ved siden af den røde knap så starter den og din musik vil så være at finde i mappen min musik det hedder mappen hos mig og jeg har xp men regner med at den hedder det samme uanset styresystem

håber du kan bruge det til noget

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-06-04 10:47

Hvis du har den nyeste windows media player....sætter du bare cd'en i maskinen, og trykker på "kopier fra cd" så ordner den resten selv......den går ovenikøbet på nettet og finder alle de oplysninger der er tilgængelige om den pågældende cd..(kunstner, album, stilart, osv.)....Hvis du har XP...vil den sørge for at mappen hvor din kopierede cd ligger, bliver prydet af coveret fra cd'en......det er faktisk skide smart, og du skal kun trykke på èn knap!!!!!
Vh fluffy

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 16-06-04 12:55

men hvis du bruger windiows media player, bliver filerne til wma filer.. de er meget dumme at have med at gøre. da de ikke kan komme ind på de fleste mp3-afspillere, og windows media player fjerner i øvrigt ikke drm, og det kan give mange problemer.... så jeg vil tage return's idee
men du kunne jo også bruge winamp pro!

mvh BEEAGLE

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-06-04 13:35

Til BEEAGLE.........de fleste kvalitets mp3 afspillere kan idag saktens håndtere wma filer.....og skulle filerne desuden ikke bare gemmes på computeren?
Fordelen ved wma filer frem for mp3, er at :
1. wma filerne bliver ikke "cuttet" i frekvens området = intet kvalitets tab!!!!!
2. Mp3 filer bliver pakket på en så plads besparende måde at sub + diskant området bliver indskrænket = kvalitets tab!!!

Det absolut eneste minus ved wma filer er at de fylder lidt mere!!!
har aldrig haft problemer med wma....har lagt hele min cd samling ind på computeren (ca. 200 stk) og skifter wma filerne på min mp3 afspiller ud dagligt....
Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-06-04 13:41

desuden kan man, hvis man syntes det er vigtigt, hente en plug-in der sørger for at din media player ripper til mp3 format her : http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9Series/GettingStarted//Personalization/Plugins.asp
Vh fluffy

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 16-06-04 15:30

fair nok.. men jeg har haft MANGE problemer men wma filer!
og angående kvalitets afspillere kan ipod ikke spille wma-filer

mvh BEEAGLE

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 16-06-04 15:39

åbentlyst ikke.....Ipod er jo et Macintosh produkt.....de er ikke ligefrem bedste venner med microsucks Men man kan fra mac's HP downloade et program der konverterer alle dine musik filer så de er kompatible med ipod'en
vf fluffy

Godkendelse af svar
Fra : bbrunsgaard

Dato : 21-06-04 22:32

Tak for svaret return. Det var lige, hvad jeg havde brug for. Det er bare en skam, at man kun kan bruge det 5 gange, inden man skal betale for det.....

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 09:46

ja det er det men hvis du prøver at gå ind på download.com eller freefiles.dk og søger på cd ripper så kan det godt være at du kan finde en der bare ikke kan så meget men som til gengæld virker hele tiden har selv en som virker igen og igen

forsat god dag til dig

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 09:48

du skal bare søge efter cd rip og ikke cd ripper