/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003 - ”multi-part message in MI~
Fra : thvass
Vist : 695 gange
400 point
Dato : 15-06-04 13:31

Hej,

Jeg modtager ofte mails, som ”multi-part message in MIME format”.
Mit problem er, at disse mails ikke samles til en mail. Derfor er mit spørgsmål, er der nogen der har en ide om, hvad jeg kan gøre?

Jeg kan oplyse, at jeg bruger Microsoft Outlook 2003 og Windows XP pro.

Hilsen
Tove

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-06-04 16:20

Du skal have din outlook sat op til det, men jeg kender ikke outlook 2003, så du må vente til der kommer en der kan guide dig. Imedens kan du læse lidt om MIME her
http://www.uni-c.dk/produkter/forskning/unix/programmer/mime.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 14:58

Tror du skal markere de mail der indeholder multipart messages > højreklik så kommer der muligvis en menu op med saml eller decode eller nogle tilsvarende muligheder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-06-04 22:49

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;205480

Her står der hvordan du skal gøre det!

Kommentar
Fra : thvass

Dato : 30-06-04 09:39

Hej Tedd,

tak for dit svar, men det virker ikke til outlook 2003

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-06-04 14:40

Hmm! Det lader til at Outlook ikke understøtter denne funktion! Det du så kunne gøre er at forwarde mails indeholdende multiparts messages til din egen mailkonto, og så bruge din Outlook Express til at åbne sådanne meddelelser! Lidt omstændelig, men det ser ud som om det er den eneste måde, med mindre du installerer en anden emailklient der understøtter funktionen og så bruger den som standard klient!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-04 22:20

Du kan forhøje så meget du vil! Outlook understøtter ikke multipart messages! Man kan heller ikke abonnere på nyhedsgrupper i Outlook af samme årsag!

Kommentar
Fra : thvass

Dato : 23-07-04 08:09

Det tror jeg ikke på!

Fordi mailen er sendt af en person der anvender outlook, som der fremgår af nedenstående.

MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
   boundary="----=_NextPart_000_0005_01C46A3C.948FA380"
X-Priority: 3 (Normal)
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.6604 (9.0.2911.0)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Importance: Normal

This is a multi-part message in MIME format.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-04 13:01

Jo men den kan jo været relayed f.eks gennem en exchange mailserver! Problemet ligger hos afsenderen og ikke hos dig!