/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Store problemer!
Fra : the_XP_king
Vist : 390 gange
295 point
Dato : 14-06-04 17:33

Hej!!

Jeg har efter jeg har modtaget et webcam fra midtdata.dk fået store problemer med min pc!

Jeg kan ikke åbne Outlook ( den brunne ) + msn messenger ( det er hvad jeg har lagt mærke til )

Outlook klikker jeg på og så sker der bare ikke mere!
Msn messenger åbner fint! Og logger på, men så når jeg vil klikke i vinduet går den i stå og jeg må trykke ctrl-alt-delete ( det samme med outlook )

Jeg har gjort flg!
Formateret
Scannet for spyware
Virus ( kan det ikke være da har formateret )

Nogle gode råd!

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 17:48

Det skal siges at outlook kommer frem efter 20 min og når man så trykker på mailen går der samme tid!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 19:43

Er dit webcam sat til at "køre"

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 20:33

Du kan måske i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering se om der er nogle røde/gule advarsler.
Har du husket at indstallere den medfølgende software?
Og finder windows dit webcam når det tilsluttes? Og virker dine USB stik til flere andre ting?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 20:33

Webcamet virker fint!

Og det er ikke pga. det!

Fordi fik webcamet kl. 9 i morges og det kørte fint ind til kl. 14.....

Og mailen kan jo heller ikke have noget med da jeg ikke har brugt webcamet til det!

Msn virker nu! ( ved ikke hvordan )

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 20:35

Skal vi slå fast ikke pga. webcamet!

Hvorfor er Outlook så langsomt??

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 20:44

nu virker msn ikke!

Når først Outlook er startet virker det fint det tager bare 5 min sådan ca!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 20:48

Outlook kan jo være langsom, fordi du sender billeder med dit webcam, og måske modtager du også, det belaster jo modem/netværk.
(Virus ( kan det ikke være da har formateret ) Nej ikke hvis det er en total formatering, hvor harddisken har været helt slettet/formateret?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 20:52

Jeg har en Acer 245 LC
og jeg kan kun bruge den cd som jeg har der! Den sletter desværre ikke hele harddisken!

Fordi det er speciel cd Acer har lavet lige til det!

Jeg sender ikke billeder og e-mailen! Har piller webcamet fra! Den kører stadig langsomt!

Har du en diskette så jeg slette det hele og så stadig installere med den Acer cd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 21:05

Hvis du har gennemtravet harddisken med et opdateret antivirusprogram (Eller en onlinescanning) og med et opdateret spywareprogram, så er der nok ikke noget at komme efter der.
Men ellers kan du jo prøve at tilbagestille din computer (Du kan jo altid stille frem igen)
Det kunne også tænkes at din udbyders mailserver er nede, eller i det mindste bare overbelastet. Så gør nu ikke noget overilet. Måske er der en side hvor du kan se din udbyders nuværende problemer, eller ringe til dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 21:05

Det er når Outlook starter op det tager så lang tid nogle som har nogle bud!

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 21:06

Det er kun når den starter op!

Det tager lang tid!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 21:08

Din Acer CD forventer at der er et styresystem i forvejen gætter jeg på.
For den hedder vel recover CD.
Jeg har været ud for at Outlook Express og skype kom op at slås når de kørte samtidig.
Emesen.

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 14-06-04 21:09

Det er en recover CD.....

Nogle som kan hjælpe!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 21:21

En recover CD kan så vidt jeg ved ikke bruges på en blank HD

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-04 21:25

Hejsa
hvilket styresystem er det ?..........win98/me win200 ell. xp
er det microsoft outlook eller outlook express ?

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 15-06-04 07:15

det er styresystem xp pro!

og microsoft outlook!

Nogle der kan hjælpe!!

Er mest interesseret i hjælp til msn!!

Da outlook virker nu!

Jeg fatter det IKKE .... Lod den bare stå natten over! Og nu virker det perfekt pånær msn messenger! Nogle der har nogle gode råd! Til hvordan jeg får det til at virke igen, det går i " Svarer ikke tilstand " hele tiden!

Kan jeg ikke, bare slette det hele! Men så siger du Emesen at recover cd'en ikke virker! Hvordan kan jeg så slette det hele! ( Grunden til at jeg ikke kan slette det hele er at jeg har flyttet om på partitionerne! )

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 295 point
Dato : 15-06-04 08:18

hvis du skal lave en komplet ny installation af xp mv. skal du slette alle partitioner som du
har oprettet, og derefter kører din recovery cd. Under installatioen oprettes automatisk de
partitioner som fabrikanten har valgt.

nogle recovery cd'er kan automatisk slette samtlige partitioner

HUSK alt hvad du har liggende på harddisken (alle partitioner) bliver slettet !!!!!!!!!!!

Her er mulige løsninger...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;189068

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;329820

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262530&Product=ofw2k

Godkendelse af svar
Fra : the_XP_king

Dato : 15-06-04 08:23

Tak for svaret dk.