/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hjælp til en MAKRO !!! ( EXCEL )
Fra : Michael_Stig
Vist : 434 gange
60 point
Dato : 11-06-02 15:30

Jeg har problemer med at lave en makro, der kan erstatte
data i mit regneark. Har forsøgt at indspille flere makroer
men de virker ikke. Findes der et kvikt hoved der kan hjælpe mig
vil jeg blive meget glad Michael.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 15:46

Kan du beskrive hva makroen skal gjøre ? Eller er hvilkesomhelst data ok ?

Beste hilsen Harald

"Michael_Stig" <Michael_Stig.news@kandu.dk> skrev i melding
news:eSmN8.31039$N46.1165681@news010.worldonline.dk...
> Jeg har problemer med at lave en makro, der kan erstatte
> data i mit regneark. Har forsøgt at indspille flere makroer
> men de virker ikke. Findes der et kvikt hoved der kan hjælpe mig
> vil jeg blive meget glad Michael.....
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Michael_Stig

Dato : 11-06-02 21:31

Makroen skal bare kunne fjerne alm. tekst i regnearket...
Jeg har forsøgt med Søg og Erstat....
Michael...

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 12-06-02 02:01

Prøv at rette spørgsmålet i nyhedsgrupperne: microsoft.public.excel.*, der plejer at være et hurtigt og præcist svar at få.

Mvh

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 12-06-02 20:08

Peterpo : spørgsmålet er ikke ordentligt formuleret, og man forsøger at hjælpe vedkommende, derfor kommer han/hun ikke nærmere svaret med dit forslag.

Faktisk er min kommentar rimelig relavent, da spørgsmålet er alt for åbent, hvis folk vil have konkret hjælp med makroer, da det er småting som gør at det ikke fungerer.

Og med 4 års undervisningserfaring i MS Office, primært excel og word, samt underviser på det lille og store PC Kørekort, og censor på samme uddannelse (dette kræver undervisningsministeriets godkendelse) ved jeg nok hvad jeg snakker om.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-06-02 21:46

Til Zonker
du skriver-jeg kopierer
Og med 4 års undervisningserfaring i MS Office, primært excel og word, samt underviser på det lille og store PC Kørekort, og censor på samme uddannelse (dette kræver undervisningsministeriets godkendelse) ved jeg nok hvad jeg snakker om.

til det vil jeg bare tilføje
hvordan kan du så komme med sådan et formodet svar?
som du her gør
har lidt svært ved endnu engang at se.at det du skriver i dit formodet svar kan hjælpe Michael_Stig
TIL Michal
jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på,hvis du ikke lige ved det-at man afvise et formodet svar,og accepterer en kommentar istedet for.
MVH og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-06-02 21:49

rettelse
TIL Michal
her skal selfølgelig stå
Michael_Stig
Brian

Kommentar
Fra : Michael_Stig

Dato : 13-06-02 18:00

Den Makro som jeg vil lave, har jeg prøvet at indspille. Jeg skal i et
skema have fjernet noget tekst " #I/T " efter nogle udregninger i et andet skema..

Når jeg (manuelt) - hvis man kan skrive det sådan - bruger -søg og erstat funktionen-
virker det helt fint. Excel erstatter mine data "#I/T" og efterlader blanke celler i skemaet.
Det er den funktion jeg har førsøgt at indspille - og få en makro til at køre funktionen -
men det virker ikke.. Data "#I/T" bliver ikke slettet...
Jeg tror ikke at jeg kan formulere det tydeligere..........

Venligst Michael

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 60 point
Dato : 16-06-02 23:17

Står det (#I/T) alene i feltet eller er det det slutningen af indholdet af et felt ?

Kommentar
Fra : Michael_Stig

Dato : 17-06-02 22:20

Har selv fundet ud af det !!!!

Fjerner først # og derefter I/T ...

Godkendelse af svar
Fra : Michael_Stig

Dato : 17-06-02 22:22

Fandt selv ud af det