/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Berlin/ Gode tips
Fra : Helle13
Vist : 783 gange
120 point
Dato : 14-06-04 00:45

Hejsa,
Vi skal to voksne til Berlin en uge i juli. Vi har ikke været der før,og vil gerne have nogle tips om fx offentlig transport ( især u-bahn - er den svær at finde rundt i?,vi er meget dus med metroen i Paris)
Hvis man køber et 7 dages kort til U bahn - skal man så stemple hver gang man kører,eller bare vise det mod forlangende? Vi er historisk interesserede - vil gerne se steder omhandlende 2 verdenskrig.men det er jo af gode grunde ikke det Berlin reklamerer mest med. Hvad med loppemarkeder/ billigt tøj etc ?? Vi skal bo på et hotel i vestberlin i Konstanzerstrasse. Hvad med sådan noget som gode gratis arrangementer? Gerne musik - vi er altædene.
Håber på gode ideer
Helle

Accepteret svar
Fra : swarn

Modtaget 120 point
Dato : 14-06-04 09:18

Til Helle13
Det er meget let at finde ud af U bahn og her er et par link i kan bruge:(Ubahn lig Paris metoren)
http://www.bvg.de/e_index.html
http://www.bvg.de/plan/bus.html
http://www.berlin-tourist-information.com/index.html.en

Jeg vil fremhæve 2 busser, som man bør prøve at kører med, og det er bus 100 eller 200 de starter fra "Zoologischer Garten" som kører igennem øst og vest, og så prøv at få en siddeplads på første sal forand, det er super.
Alt det andet i spørger om står i det sidste link jeg skrev til jer.
Håber i får en rigtig god tur til Berlin,men det er ikke nok med en uge, men det finder i ud af når i kommer frem, det er en super by og vi har været der mange gange.

Rigtig god tur
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-04 09:23

Hos boghandleren og nogen supermarkeder kan man købe en lille bog i serien "Turen går til......" Der står så godt som alt der er værd at vide. Kan absolut anbefales. Den koster omkring 100 kr.

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 14-06-04 09:28

Jeg kender godt de link iforvejen - og jeg har også lånt boger "turen går til...". Jeg håbede på lidt mere insiderviden.
Helle

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 20-06-04 20:28

Der er 2 sider i Berlingeren i dag d 20/6. Kik i rejseliv siderne.

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 30-08-04 12:34

Tak for svaret swarn.