/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem skød JFK?
Fra : Bragesvej
Vist : 600 gange
120 point
Dato : 13-06-04 10:34

Efter at have set Oliver´s Stone´s film JFK, melder spørsmålet sig

Hvem tror du skød ham?

Kom med et bud og en begrundelse

Kommentar
Fra : geu

Dato : 13-06-04 10:43

Mig...

Ved det ikke men tror ikke det var Lee Harvey Oswald, eller han var nok ikke alene om det.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 13-06-04 10:50

CIA - Det er mit bud. Lee Harvey Oswald var nok for dum til det...

jeg tror også at der var flere and 2 skytter.
1 på "grassy knold" (eller noget...)
1 i det der højhus.
og så 1 et andet sted..

Accepteret svar
Fra : thf1977

Modtaget 130 point
Dato : 13-06-04 11:07

Jeg blev selv meget fascineret af JFK (filmen, altså) i sin tid, men man mister altså en del for den når man ser en hjemmeside som denne:
http://www.jfk-online.com/jfk100menu.html

Den beskriver (meget gennemført) 100 faktuelle og logiske fejl i JFK, som gør, at det i sidste ende er meget svært at følge Garrisons/Stones idéer..

Dertil: Jeg tror ikke (længere) på Garrisons konspirationsteori, men mener da stadig, at der er meget der taler for, at Oswald ikke var alene om det. Hvem der så har "hjulpet" eller "styret" ham, det har jeg ingen anelse om.. En dokumentar på History Channel sidste år vakte jo stor opsigt, da den foreslog at Kennedy's vicepræsident Lyndon Johnson havde en finger med i spillet - så, who knows..

-Thomas

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 13-06-04 11:24

Der må også gerne begrundes med hvorfo Cia Nsa Castro USSR Oswald eller andre gjorde det

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-06-04 11:39

Nok ingen tvivl om at det var Lee Harvey Oswald, men det virker ret usansynligt at han skulle have gjort det alene. Sandheden?? Den må stå hen i det uvisse, men helt klart politiske motiver.

Kommentar
Fra : ukuleleole

Dato : 13-06-04 14:48

Jeg tror at det var myrene der stod bag - ligesom Alexanderband siger det i sangen, "Der står en Myre bag" - med Paranoia Keld og de Små Svin

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 04-07-04 23:38

Tak for svaret thf1977.

ukuleleole du har myre i hovedet