/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hvad gør man helt fra bunden af?
Fra : poul41
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 10-06-02 22:19

jeg er ikke så meget inde i det med pc,jeg vil blot gerne forbinde 2 computere hjemme
med hinanden kun til at 2 kan spille mod hinanden ikke så begge kan komme på nettet
begge har netkort,hvilke kabler helt nøjagtig skal der til,jeg har hørt at man blot skal forbinde porten fra netkortet med hinanden(hvad hedder ledningen)kan man forbinde dem med ledning via usb(hvad hedder denne ledning)hvad med seriel port(hvad hedder denne ledning)hvordan konfigurerer jeg de 2 maskiner så de taler sammen,er der ellers noget jeg bør vide?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 11-06-02 10:18

Hej poul41,
Det er ikke mange oplysninger du giver omkring dit OS samt internetforbindelse som skal deles.
Sprørgsmålet har dog været oppe 117 gange. Prøv at kigge lidt rundt herinde under netværk/ andet netværk- måske finder du lige dèt du skal bruge.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : poul41

Dato : 11-06-02 11:55

hej der er ikke tale om at de begge skal være på internettet,jeg har nu købt et krydskabel til at sætte i den port i netkortet jeg bruger til adsl,men hvordan får jeg dem til at køre sammen

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 11-06-02 13:37

Du skal bruge en protokol for at de 2 computere kan "tale" sammen.
Den nemmeste at bruge er tcp/ip også selvom du ikke skal på nettet !
Mange spil bruger en ipx-protokol.

hilsen dydendak

Kommentar
Fra : poul41

Dato : 11-06-02 14:55

hej
Jeg har nu selv fundet ud af at vise mapperne på hinandens computerer,men det var et tilfælde,jeg er ikke sikker på at jeg kan huske det 100%,men vil prøve det igen på 2 andre pc,nu er det med at komme til at spille mod hinanden der er problemet,feks racerspil

Accepteret svar
Fra : cad

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-02 17:35

prøv et lokalt netværk med et krydset kabel RJ45 kategori 5 brug windows 98 netværksguide ...

Kommentar
Fra : poul41

Dato : 11-06-02 17:42

hej igen
Jeg har fået dem sat sammen af mig selv,nu er det om hvordan man kommer til at spille mod hinanden feks køre mod hinanden i et racerspil

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 11-06-02 23:25

kan de to maskiner se hinanden ??
Har du prøvet med en ping kommando ? Hvis ja, så sætter du det ene spil op til at være server og det andet spil skal så lede efter denne på dennes ip-adresse eller navn.

Dybendak : Hvad skal han med en switch ?? INGENTING, det er nok at forbinde de to maskiner med et krydset kabel, bnår de ikke skal på internettet.
Det kunne også lade sig gøre uden, så sad der bare 2 netkort i den maskine, som var koblet på nettet og den havde så en indbygget software router, som gateway

så skrot din switch, den er IKKE nødvendig. Tværtimod, er det penge ud af vinduet.