/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Power Scan???
Fra : Mariemor
Vist : 291 gange
200 point
Dato : 09-06-04 20:35

Min datter har på sin computter fået noget som kalder sig Power Scan, hvad er det for noget????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 20:45
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-06-04 20:50

Det er et program til at fjerne nogle filer som spionerer en omkring hvad man kigger på på internettet altså et hjælpeprogram
Mvh sune

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 09-06-04 20:52

Jeg har ikke så meget forstand på det tekniske, så hvad er addware???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 20:53

Eller et påstået hjælpeprogram Sune Prøv at søg efter powerscan på google, Programmet ser rimelig suspect ud!

Kommentar
Fra : Mariemor

Dato : 09-06-04 21:00

Jeg har været inde på google, men jeg kan ikke gennemskue hvad det er, så hjælp mig!!! )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 21:25

Her kan du læse om adware! Hvad er grunden til du spørger om Power Scan? Generer det computeren?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-06-04 21:25

Hvis i ikke skal bruge det til noget så slet det Mariemor

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-06-04 21:26

Øhh Tedd Hvor

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 21:28

Eller her kan du osse læse om det! http://spywarefri.dk/
Det der er lidt bekymrende med programmet, hvis det er hvad jeg tror det er, er at det giver sig ud for at hjælpe folk med at fjerne adware og spyware men selv installer sådanne ting!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 21:29

Google Sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 09-06-04 21:57

Når man har en computer der kan komme på nettet, skal man have 2 ting som efterhånden er "livsnødvendige".
Det første er et antivirusprogram, feks. det gratis AVG antivirus, som kan hentes på nettet.
Og et andet program som kan forhindre at andet snavs ødelægger startside, spionere, og sender oplysninger om din computer videre. (Kaldes bare ikke virus, selvom det kan ødelægge lige så meget) I visse tilfælde kan din computer blive overtaget, så andre kan styre og ødelægge dine filer.
De sidste onsindede programmer, kaldes Adware eller spyware.
Ad-aware (Antihacing/antispion/antireklameprogram) kan hentes her, ved at trykke på download now:
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
Begge programmer skal opdateres når de åbnes, for at fjerne den virus/spyware der er kommet siden progammerne blev lavet.
Når de er opdateret skal de gennemse hele computeren for at finde og fjerne skidt, som Power Scan.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-04 00:31

Husk at lukke spørgsmålet!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 09:00

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Mariemor

Dato : 22-02-05 05:53

Tak for svaret pallebhansen.