/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Størrelse af an fil?
Fra : tigerboll13
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 09-06-04 10:32

Jeg har været udsat for at en fil i windows xp kun må være omkring 4 gb stor, hvor kan man ændre det henne??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-06-04 10:40

Det komme jo lidt an på hvilken fil der er tale om

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-04 11:15

tigerboll13 - Du kan vist godt nå at slette kopien af dette spørgsmål, som du sikkert har oprettet ved en fejl.
Der burde ikke være nogen af de filer du selv kan håndtere, der er begrænsning på hvis du holder den i mapper du selv opretter.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-04 11:16

Se: http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/27253/27253.html her er angivet max. fil størrelser.

FAT32 = Max. 4GB

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-04 11:26

Windows XP bør være formateret som NTFS og det der mærkelige link angiver faktisk at filstørrelsen er = volume størrelsen, men en helt anden ting er, at man normalt ikke vil finde filer så store bl. a. fordi der er begrænsning på pakning af filer hvis pakningen skal være stabil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 11:37

Du kan konventere til ntfs format indefra windows
Sådan konverteres en diskenhed til NTFS fra kommandoprompten
Åbn Kommandoprompt.
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drevbogstav: /fs:ntfs

F.eks. vil convert D: /fs:ntfs formatere drev D: i ntfs-format.

Bemærk!

Hvis du vil åbne en kommandolinje, skal du klikke på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør og derefter klikke på Kommandoprompt.
Med denne kommando kan du konvertere diskenheder, der er formateret med FAT eller FAT32, til NTFS.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-06-04 12:43

NTFS - Max størrelse 2^64 bytes - 18,446,744,073,709,551,616 bytes = 16 exabytes! :)

Gem din data på pc'en og installere windows igen med filsystemet NTFS!
eller evt. brug "PowerQuest Partitionmagic 8.0" til at lave FAT32 om til NTFS!

Mvh. Cooper