/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Pagning!
Fra : crha
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 09-06-02 21:10

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man tager f.eks. 10 records fra en database, og laver link til de næste 10 og så de næste 10 igen osv.
Hvordan gør man det på en simpel måde? Jeg har downloaded nogle eksempler, men fatter dem ikke :D
Håber nogen kan hjælpe ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 20:34

crha wrote in news:lFNM8.28958$N46.1025940@news010.worldonline.dk:

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man tager f.eks. 10 records fra
> en database, og laver link til de næste 10 og så de næste 10 igen osv.
> Hvordan gør man det på en simpel måde? Jeg har downloaded nogle
> eksempler, men fatter dem ikke :D
> Håber nogen kan hjælpe ;)

prøv at se i denne gruppe efter løsningen ...

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&q=paging&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp.stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 23:17

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man tager f.eks. 10
> records fra en database, og laver link til de næste 10 og så
> de næste 10 igen osv.

Hvilken database bruger du?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."
| -- Terry Pratchett, Reaper Man

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-06-02 12:16

Access 2002 :D

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-06-02 12:57

Jeg fandt nogle eksempler, men de er lidt for advancerede til at jeg kan skrive dem om :(

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-06-02 20:52

Har set på det, og der er 2 grunde til jeg stilte spørgsmålet her:

1. Jeg kan ikke finde ud af at bruge det i det script jeg i forvejen har.
2. Jeg kan ikke tolke det script på activedeveloper.dk

:D

Kommentar
Fra : tomas

Dato : 05-07-02 04:04

exempel:

<!-- #include file="adovbs.inc" -->
<% intPage = Request("page")
<!-- her kan du deklarera dina variabler-->
navn = Request("navn")
email = Request("email")
<!-- decklarera slut -->
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
intPage = 1
End If
<!-- HeR SKRIVER DU DIN SQL SATS db kopling -->
set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "Select * From TABEL navn, epost, bla... ORDER BY DATE DESC"
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="&Server.MapPath("access.mdb")
objConn.open strDSN
rs.Open strSQL, objConn, 3, 3
If Rs.EOF Then
Response.Write"SORRY... BUT NOTHING IN THIS GESTBOOK"
Response.Write"<br><center>"
Response.Write "<a href='JavaScript:history.back(1)'>back</a></center>"
Else
%>
<table style="TABLE-LAYOUT: fixed" align="center" cellspacing="2" cellpadding="0" border="0" WIDTH="600" bgcolor="#ff8C00">
<tr><td align="center"><h1><a href="menu.asp">xxxxx</a></h1></td>
   <td align="center"><h1><a href="menu1.asp">xxxxxxx</a></h1></td>
   <td align="center"><h1><a href="menu2.asp">xxxxxxxxxx</a></h1></td>
   <td align="center"><h1><a href="menu3.asp">xxxxxxxxxxx</a></h1></td>
   <td align="center"><h1><a href="menu4.asp">xxxxxxxxxxxxxxx</a></h1></td>

<%
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 10 '<<<<<<---- her kan du velja hurmånga sida du vill visa på engang ex: 10 eller 20 ...
rs.AbsolutePage = intPage
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
Response.Write "<p><b>Sida " & intPage & " av " & intPageCount & "</b></p>"
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0 %>
<!-- HeR SKRIVER DU UT TABEL SOM DU HEMTAR MED SQL SATSEN -->
<table style="TABLE-LAYOUT: fixed" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" WIDTH="600">
<tr><td align=left WIDTH = 90><h5><%= FormatDateTime(Rs("datum"),2)%></h5></td>
<td align=left WIDTH = 120><h5>&nbsp;&nbsp;<% =TRIM(Server.HTMLEncode(Rs("email")))%></h5></td>
<td align=left WIDTH = 120><h5>&nbsp;&nbsp;<% =TRIM(Server.HTMLEncode(Rs("navn")))%></h5></td></tr></table>
<!-- Tabell slut --> </tr></table>
<% intRecCount = intRecCount - 1
rs.MoveNext
Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing
Response.Write "<p>Gå til sida "
For intNum = 1 To intPageCount
Response.Write "<a href=""dinsidanavn.asp?page=" & intNum & "&navn=" & Server.URLEncode(navn) & "&epost=" & Server.URLEncode(epost) & """>" & intNum & "</a> "
Next
End if
%>

Kommentar
Fra : crha

Dato : 14-07-02 11:14

Kan vist ikke få det til at virke :D

Kommentar
Fra : crha

Dato : 14-07-02 11:15

og for indviklet hehe

Kommentar
Fra : freakstyle

Dato : 23-11-02 21:17

Kan du ikke give et eksempel på dit recordset?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 24-11-02 16:45

Jeg har fået det til at virke (efter lang tid), så jeg ville gerne acceptere cumanos svar, men kan ikke :(