/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Works til Word ( Office XP )
Fra : Tanja
Vist : 976 gange
50 point
Dato : 07-06-04 07:45

Jeg ved godt at det burde være "piece of cake", men det vil ikke spille.
Jeg har netop modtaget en wps-fil ( works ) og jeg kan ikke åbne den fra Word.

Hvad jeg har prøvet:
At installere konverteringsprogram fra Office cd'erne
At boote maskinen efterfølgende
At hente et konverteringsprogram på Works hjemmeside og installere dette
At åbne dokumentet fra Notepad

Ligemeget hjælper det - der kommer et vindue op der hedder Filkonvertering - og det lyder jo godt - men hvis Windows standard er valgt har jeg ingen valgmuligheder i højre felt - de andre Dos kodning og anden kodning - hjælper heller ikke.

Hvad gør jeg forkert - meget gerne kom med et hurtigt bud.

Venlig hilsen
Tanja

Kommentar
Fra : stj

Dato : 07-06-04 08:18
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-04 08:24

Mystisk ! Jeg har ingen problemer med at åbne *.wps filer i Word og jeg har gjort som du. Måske er din *.wps fil beskadiget? Prøv at åbne den i Works og gem den så spm *.txt fil. Nu burde du kunne åbne den med både Word og notepad.exe.

Hvad sker der når du prøver at åbne filen i notepad.exe ? Dette burde sagtens kunne lade sig gøre,blot får du i toppen af dokumentet en masse 'sære' tegn (...noget kan du læse : Bl.a. printeren Works er sat op til at benytte). I bunden burde du kunne læse dokumentet, stadig med en del 'fyldetegn' istedet for æ,ø,å, linjeskift osv..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Tanja

Dato : 08-06-04 06:21

Jeg har prøvet de forslag som I kommer med - hvis jeg åbner dokumentet i Notepad, så er der en firkant efter hvert bogstav og det gør det en smule usammenhængende at læse.
Men jeg løste problemet ved at bede afsender om at sende dokumentet igen - denne gang som en RTF fil. Det hjalp.
Tak for jeres forslag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 09:44

Helt iorden Tanja. Hvis du har fået løst problemet bør du lukke dette spørgsmål ved at klikke på 'Accepter svar' til højre over den kommentar du fandt hjalp dig bedst på vej.

</MOLOKYLE>