/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
samle mange små dele til en avi
Fra : grausen
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 06-06-04 22:41

Hejsa
Er der nogle der kender til et program der kan samle mange små "partfiler" (1.1 part 1.2part osv) til en avifil?
Det skal helst være nemt at bruge

på forhånd tak hvis du kan hjælpe

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 06-06-04 23:13

.... ja.... du kan prøve med Virtualdub.... Nem program som fylder næsten intet.....!!!

Download den herfra...

http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/virtualdub/VirtualDub-1.5.10.zip

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-06-04 23:14

du taler her om movi redigering, såfremt du kører windows Xp så har du allerede hvad du skal bruge.
Mår du taler om AVI filer så er det spørgsmål om det er sådanne du her eller noget andet ?
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : crazypaki

Modtaget 210 point
Dato : 06-06-04 23:15

.... ja.... du kan prøve med Virtualdub.... Nem program som fylder næsten intet.....!!!

Download den herfra...

http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/virtualdub/VirtualDub-1.5.10.zip

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 06-06-04 23:20

hej crazypaki
Jeg har virtualdub, ved du hvor jeg kan finde en guide til hvordan jeg får dem samlet eller kan du guide mig for jeg synes jeg har prøvet flere ting i det program uden held

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-06-04 01:05

Her du prøvet adobe premiere. Det er ganske vidst ikke noget gratis-program, men det knippelt godt til at redigere film med. Har selv brugt det i en del år, og sammen med programmet Hollywood FX cooper, til at lave effekter med, er du virkelig godt kørende.

Som sagt, hvis man skal kaklde det en ulempe, er det programmer man skal betale for, men glæden over et godt værktøj som kan bruges mange år fremover, overstiger langt udgifterne hertil.

ellebye

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 07-06-04 06:42

Windows Xp moviemaker når den engang er for hånden ?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 07-06-04 07:04

OW,
kan du guide mig igennem, for jeg kan ikke få den til at samle delene?

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-06-04 08:36

hmmm

dette har jeg vist prøvet hvor det var pakket ud i flere filer.. nogle gang medfulgte der så en bat fil med man kunne trykke på og så virkede det..

Men andre gang skulle jeg lave den selv..

gør så ledes...
opret en bat fil "videomaker.bat"

---
echo off
Echo Oprettet en Ny video data udfra nogle part filer
echo.
type 1.part > nyvideo.avi
type 2.part >> nyvideo.avi
type 3.part >> nyvideo.avi
.
type 100.part >> nyvideo.avi
echo Done.........
----
Sådan gjorde jeg ihvertfald!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 01:16

Vi bliver altså nød til at vide om du har xp og om din harddisk er NTFS, for ellers kan du ikke "lave" en samlet .avi fil der er større end ca. 1,6 Gb.

Så har du ikke det, og har du ikke ntfs og filmen er større end det meldte, kan du godt glemme alt.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 10-06-04 21:04

Tak for svaret crazypaki.
Filen er desværre ikke samlet endnu.......

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-06-04 21:32

Grausen
Hvis det er din hobby og du er ved at udvide den, så kan jeg kun anbefale et af pinncle produkter eksempelvis adobe premiere som er et glimrende redskskab til lige netop det foremål, at klippe og klistre og til sidst samle og sluttelig brænde, altså på en cd eller dvd.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-06-04 23:24

Hej Ellebye
hhmmmmm, nej min hobby er det nu ikke, det var et forsøg på at redde en fil der ikke havde samlet sig som den skulle, men jeg prøver at finde den igen, det er vist nemmere
Men tak for dit råd alligevel, måske får jeg brug for det en dag