/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny pc sættes til nettet førstegang
Fra : petermadsen81
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 06-06-04 21:01

Hej

Jeg er så heldig lige at jeg får en ny pc her en af dagene...
Jeg har dog hørt at vis man ikke passer på så når nogen af de virus der scanner nettet for sårbare pc'er at inficere min pc inden jeg overhovedet får nogen chance for at køre en windowsupdate...
Er det nok at bruge en firewall?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-06-04 21:04

Hvis du starter med at installere et antivirus program, og bruger dit første besøg på nettet på at opdatere det program, så er der vist meget lille sandsynlighed for at du når at blive ramt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-06-04 21:28

Det er nu ikke helt rigtigt for antivirusprogrammer er ikke så gode til at opdage feks. orme Jeg taler af erfaring så det bedste ville være at få windows opdate på maskinen fra en cdskive eller diskette hvis den er med diskette drev.Men hvis du nu ikke har mulighed for det må du tage chancen og får du så en orm skal vi nok hjælpe dig med at fjerne den
Mvh Sune

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 06-06-04 21:42

Hvordan får man update på en cdskive? Og kan man ikke bare downloade alle updates og så ligge dem på en cd selv? Men spørgsmåle er bare hvor kan jeg downloade dem? Jeg bliver ved med at komme ind på den side hvor den automatisk søger efter opdateringer.. og det kan ejg jo ikke bruge til noget....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 06-06-04 21:47

Du kan hos Microsoft bestille en cd med alle opdateringer frrem til februar måned i år, det tager godt nok en måneds tid at få den leveret, men så slipper du for at downloade den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-06-04 21:48

Jo lad den nu bare hente alle de opdateringer den vil have så behøver du ikke have dem på en skive når du så har dem får du ikke orme .Derefter skulle du hente og installerer Avg Antivirusprogrammet som nemt at have med at gøre og gratis som du kan hente her
http://www.grisoft.com/us/us_index.php
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-04 21:59

Du kan downloade opdateringer her - jeg går ud fra det er xp du har - brænde en cd med dem og så er du godt på vej
Service pack 1 http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
Samlet opdateringspakke.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d531bf00-d7be-48e3-abcc-961602bd72c2&displaylang=da

mvh
anyway

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 06-06-04 22:17

Sunowich

Har en bærbar der i forvejen er uptodate... det er den jeg skriver fra.
Det er også den jeg vil bruge til at downloade med.
Jeg vil lave min egen cd. har en 2 mbit linie så det gør ikke noget at jeg skal downloade...
Og anyway dit svar var lige hvad ejg ledte efter.
Tjekker det ud imorgen om linksene virker
Men du får pointne nu alligevel...
Tak for svaret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-04 22:32

Nu kommer 97% af alle virus og orme fra E-mail, og specielt gennem POP3 konti, altså Outlook og Outlook Express, og det er jo ikke lige det første du sætter op, for at gå på nettet.
Endvidere er Windows Opdate jo ikke nogen garanti for ikke at få orme og andet snavs, de yder kun en vis beskyttelse mod specielle virus og orme, og derfor tilrådes der at have en spy/aware scanner på sin puter, selvom du har opdateret alle de opdateringer der findes. Brug feks. Ad-aware, som er gratis. Hent også feks. også det gratis AVG-antivirus, og få dem begge opdateret.
Men du skal ikke være så bange, specielt ikke når du ikke henter post direkte på din komputer, og hvis du gør, så lad være at åbne vedhæftede filer.
VH Palle Hansen