/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan man det?
Fra : gril
Vist : 595 gange
20 point
Dato : 03-06-04 16:30

Kan man godt installere Windows på en computer også sæt harddisken over i en anden computer vis ja hvordan gøre man det så

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-04 16:32

Det kan man.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-06-04 16:37

okay det lyder godt men hvordan gør man du skal nok få nogle fler point vis du kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-06-04 16:37

Er computerne ens - JA
Er de ikke ens, så er det ikke sikkert win 98 kan tilrette sig.
Win 2000 kan muligvis.
Det er meget sansynligt at XP kan.
når du gør det, så lad den nye comp indeholde så lidt grej som muligt.
ingen ekstra kort CD-rom osv.
og så sætte tingene i lidt ad gangen .
Emesen.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-06-04 16:46

det er win 2000 jeg har tænk mig at lække på den men jeg har også xp vis man ikke kan med 2000

Ps. der er flere point til den som der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 16:57

Win98 kan også godt , men det er dog tilrådeligt; at have en diskette eller CD-ROM med div. drivere parat !

..eller kan de fleste hente på nettet eller via hjælp herfra (Kandu.dk ...selvfølegelig ! )

</MOLOKYLEE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-04 17:00

Ps. ..med mit ringe kendskab til Win2000; er det dog nok også tilrådeligt

..driverne altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gril

Dato : 03-06-04 17:31

okay nu har jeg lagt windows 2000 på min harddisk og sat den i den anden computer hvad skal jeg så gøre

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 03-06-04 17:42

XP systemet er maskin konfigureret,DVS det kan kun køre på den maskine det er install på,alle andre syst kører fint på andre maskiner

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 03-06-04 17:45

Hvad du så skal gøre?? Hvorfor de krumspring?Installer på den maskine den skal bruges på,det giver det bedste og sikreste resultat

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 20 point
Dato : 03-06-04 18:21

//Fjante

XP kan sagtens flyttes, nogle drivere og div. programmer skal bare installeres så de evt. matcer chipsæt, lydkort, netkort mm.

//gril start systemet op, og installer evt. div. drivere mm.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 05-06-04 23:10

Tak for svaret dr_scooter.