/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pro.hjælp søges
Fra : frederikshavn
Vist : 524 gange
50 point
Dato : 01-06-04 23:06

jeg har virkelig problemer,og har brug for hjælp.
hvergang jeg åbner et pgr.bruger det 100%af min cpu,og de tgør det i 1-5min,det er lige meget hvad det er for nogle programmer,der åbnes,så æder de min kraft,feks.når jeg skal udpakke rar filer,tager det ca 10,at udpakke 80mb,og når jeg skal brænde,kan jeg ikke brænde på mere end 8x hastighed,alt over,så går det galdt,har lige formateret.bruger win xp pro sp1,med alle opdateringer,har ingen virus eller spywaremhar tjekket med div.pgr.og online scannere,der var ikke noget.
BUNDKORT:Msi MS6590 (v2.x) ATX-kt6 delta
CPU:amd barthlon xp 2500+
SKÆRMKORT:g-force4 mx420
HD:1x40gb(c-drev)-1x 60gb-1x160gb-,c-drev er af mkr.Maxtor,de to andre er Samsung
BRÆNDER:LG,combi-med cd-rom,brænder,og dvd drev
Kan det være en fejl på bundkortet,nogle venner siger det kan være en controller der er gået,er der et pgr.som kan teste om der er fejl på bundkortet.
Håber der er en eller anden der har en løsning

Accepteret svar
Fra : Sniper12

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-04 23:15

Jeg har lige haft noget af det samme på min pc, den var også testet for virus og spyware men der var stadig noget spyware som adaware ikke lige kunne finde. Prøv at hente nogle af de prog. som på http://www.spywarefri.dk/ ellesr spørg i deres forum de ved hvad de laver, min pc køre fint igen, mener det var 4-5 stk spyware på min inden jeg brugte forumet på http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-06-04 19:51

Send en hijack this fil herind i forummet så skal arlet eller andre nok sige dig om der er noget snavs

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 02-06-04 19:52

Jeg sidder og tænker på om du har den WinXP update der skaber problemmer...
q85014 eller sådan noget.... kan ikke huske det... og jeg har det detsvære ikke stående nogle steder.. Måske en anden lige ved det

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 03-06-04 11:33

Hehe! Man skulle tro at det var updates`ene der forårsagede alle konflikterne ;)

Andreas1982

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-06-04 14:46

Her er logfilen
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:42:42, on 02-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\SETPOINT\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\programmer\div. worms killers\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [CyberLat Ram Cleaner] C:\Programmer\CyberLat\CyberLat RAM Cleaner 2,0\CLRamCleaner.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38135.2280555556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-01-07 23:34

Tak for svaret Sniper12.