/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
wmp til mp3??
Fra : BEEAGLE
Vist : 542 gange
170 point
Dato : 01-06-04 22:25

jeg skal lave nogle filer om fra wmp til mp3 er der nogen der ved hvor sådan et program ligger??

mvh BEEAGLE

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-04 22:35

mener du wma filer?
For så kan winamp gøre det.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 01-06-04 22:35
Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 01-06-04 22:44

sry jeg mente "Windows Media-lydfil"

jeg kunne godt tænke mig at i fandt programmet i stedet for bar at give en hjemmeside, uden noget!

jeg kører xp home

BEEAGLE

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-06-04 23:49

ripper både fra cd og filer på HDD'en
dBpowerAMP Music Converter Release 10.1

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

flere codec at lege med indstallere sig selv>

http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm

grim,men hurtig og effektiv,det bedste gratis program af slaksen,jeg har haft fat i.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-06-04 23:51

skal have adgang til nettet vis du vil have titler/album navne på dine filer

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 21:49

The file 'C:\Documents and Settings\Asbjørn\Dokumenter\MUSIK\G-unit\G-unit- Beg For Mercy\18 Musiknummer 18 Ukendt kunstner Ukendt.wma' is encrypted which dMC is not able to decode.

jeg har downloaded decoden til windows media filer???

Mvh BEEAGLE

jeg har internet, ellers ville jeg jo ikke skrive her på denne side! :D

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 22:11

ps jeg har power pack!

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:12

"The file 'C:\Documents and Settings\Asbjørn\Dokumenter\MUSIK\G-unit\G-unit- Beg For Mercy\18 Musiknummer 18 Ukendt kunstner Ukendt.wma' is encrypted which dMC is not able to decode."...
Mmmhh kunne det være fordi der er DRM på de pågældende filer?? (Fork. Microsoft Windows Media - Digital Rights Management (DRM))

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 23:21

ok, men kan man ikke fjerne disse DRM fra filerne?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:21

Er det sådan at det er musik du selv har lagt ned på computeren som wma-format (via cd) eller har du bare modtaget filerne sådan som de er, via nettet (fx. TDC's musik butik eller noget i den stil)

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 23:23

jeg har lagt dem ned fra mine cd'er..

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:24

Det kan man vist godt... Fandt lige et link på det med google:
http://uk.geocities.com/thetomcatslair/Entertainment/DRM/drm.html

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:31

Når du har CD'erne liggende så er det snart nemmere at lægge dem ned på computeren som mp3 som det første og helt undgå at de kommer ned på computeren som Wma.
Der er et godt program til det: CDex Hjemmeside: http://www.cdex.n3.net/
Det direkte link til download: http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/cdexos/cdex_151.exe

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 23:34

problemet er at jeg har mine cd'er hos min far i jylland, og jeg kommer der en gang om måneden... og min mor og jeg skal til usa i 6 uger og jeg når ikke at kommer over til min far inden da... så jeg vil gerne ligge mine cd'er ned på min ipod inden den 19 juni da det er der hvor vi rejser!!?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:48

Fik du prøvet Coolsoft's Power MP3 WMA Converter??
De har en trial på deres hjemmeside der kan hentes: http://www.cooolsoft.com/powerconvertor.htm

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 02-06-04 23:50

ja den sagde det samme...desværre :(

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 02-06-04 23:55

Det var lige godt pokkers... Så ved jeg ikke hvad du kan gøre
sorry

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 03-06-04 19:43

Et forsøg værd: start Windows Media Player - vælg Funktioner - vælg Indstillinger - vælg fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger - er der sat flueben i: Hent automatisk licenser til beskyttet indhold.

Hvis dette ikke hjælper, giver jeg også fortabt.

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 03-06-04 22:12

ja der er sat hak i så det kan ikke være det!

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 04-06-04 10:11

Det kunne være at dette program kan hjælpe dig
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22787,00.asp

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 05-06-04 13:57

nope det kan det desværre...

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 06-06-04 17:00

ikke

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 09-06-04 11:38

Hej
Prøv Power MP3 WMA Converter fra www.cooolsoft.com
Den bruger jeg

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 09-06-04 12:20

den virker desværre heller ikke, kan man ikke fjerne drm fra filerne, med et eller andet program??

Mvh BEEAGLE

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-06-04 12:34

Det er noget deprimerende at du ikke kan få programmerne til at converte din musikfiler.
Som jeg tidligere sendte et link til så er den eneste anden metode jeg kender til:

______________________________________________
To Remove DRM from legally purchased music:

First off, you need to download a few free programs: Windows Media Player (although I'm sure you've got this - it's bundled with every version of Windows since 98), the Nero Fast Burning Plugin (available from wmplugins.com), the new beta version of CDmage (from cdmage.cjb.net) and an audio conversion program (Personally, I use coolsoft's Power MP3 WMA Converter - as good as free because the trial version still allows full conversion functionality without a time limit)

Once these are downloaded and installed, open your music with Windows Media Player, and choose to Burn a CD. Then, using the Nero plugin, burn to a CD Image. Open the CD Image (.nrg file) in CDmage, and extract the tracks as a Wave file. Then it's a simple matter of converting the Wave files to mp3 or your preferred format using your chosen converter.
______________________________________________

Her er et link til den nyeste Windows media player (9.0): http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/gettingstarted/download/download.asp
Link til Nero's WMP Plugin: http://www.nero.com/en/wmp-plugin.php
Link til den omtalte CDMage: ftp://cdmage:cdmage@big-al.dhs.org:69/CDmage1-01-5.exe

Håber du kan få løst dit problem

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 09-06-04 14:09

Ja man blive jo nød til at læse hvad der bliver spurgt om, men hvad er en wmp fil, jeg har aldrig set sådan en.

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-06-04 15:34

Han mener WMA fil
windows media audio file

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 09-06-04 15:52

det betyder at jeg skal have mine cd'er for at lægge dem ind som mp3 filer....

hvis jeg skulle brænde dem ind igen kunne jeg ligeså godt rippe dem med winamp pro!! det er da meget nemmere

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 10-06-04 06:33

Her er et amdet www.logipole.com de påstår at de har de hele.
Det hedder Konvertor v.3.39

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 10-06-04 21:57

der sker det præcis samme, som med alle de andre convertere!.... ævæv

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 10-06-04 22:09

Efter alle de forgæves forsøg tror jeg snart at problemet ikke er formatet men snarere at der er noget galt med selve de filer du har...
Vi andre har jo tilsyneladende ikke problemer med at convertere filer af det format

Du kunne jo evt. finde en Wma-fil fra et helt andet sted (som f.eks. hvis du har XP kan du finde to musikeksempler i C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Musik\Musikeksempler) for at afkræfte dette... Men hvis converteren godt kan her, er det jo nok selve de filer du prøver at converte der noget galt med.

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 10-06-04 22:14

det virker skam, med eksemplerne.. dvs. at det kun kan være drm som blokerer at filerne convertet?

erko er der vel ikke noget at gøre... !?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 11-06-04 10:03

Ikke hvad jeg (og tilsyneladende heller ikke andre), kan komme på

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 12-06-04 17:13

ÆV!

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 170 point
Dato : 24-03-05 23:10

Hvis du har Nero Express, kan du bruge det medfølgende program WaveEditor til at gemme
filer i mp3-format.. MEN: Du kan kun gøre det 30 gange...

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : BEEAGLE

Dato : 26-03-05 01:07

Tak for svaret kettedk.

det er vel brugbart men jeg ville nu gerne have et program der kunne gøre det for evigt:D

hilsen BEEAGLE

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 26-03-05 01:14

Du kan da prøve at fjerne programmet og installere det igen, og se om man så kan igen?

//Kettedk

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 26-03-05 01:35

ok