/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Bruges alle 8 ledninger i et netkabel.
Fra : emesen
Vist : 900 gange
50 point
Dato : 01-06-04 17:09

Jeg mener, at kun de fire ledninger bruges i et netværkskabel.
Hvis det er rigtigt.
Hvad sker der ved at trække de andre fire ud og påtrykke dem en lille spænding.
Hvad sker der ved at holde et statisk digitalt signal over disse ledninger.
Sker der noget ud over forstyrrelse på nettet ved dynamisk signal på disse ledninger.
Jeg påtænker at benytte ledningerne til digital-kommunikation, en gang i mellem.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 01-06-04 17:11

hmmm jeg tror at den bruger dem allesammen.....for hvorfor skulle der så være 8 hvis den kun bruger 4 ? jeg mener at den bruger 4 til at sende og 4 til at modtage...men du kan da prøve...det er forsøget værd...

>>Rexon<<

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-04 17:17

Emesen
Denne side er måske til hjælp.
http://www.hardwarebook.net/

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 01-06-04 17:17

hej emsen

Man bruger kun 4 tråde i et alm pds kabel og du kan godt bruge de 4 andre til fx et telefon eller en anden pc..

Det gør vi i nødstilfælde på mit job.. som netværksmand..

Jeg finder lige et link så du kan se hvilke der er i brug

Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 17:18

Jo kabel med RJ45 er med.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 01-06-04 17:20

hej Igen

en kanon side efter min mening
her er linket http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/network/pc-net.htm

Scroll lidt ned så kommer der en forklaring

Det er leder 1 , 2 , 3 , 6 der er i brug

ole

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 01-06-04 17:21
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 17:24

Teil 4,5,7,8 not connected så de kan atså trækkes ud.
olefahnoe benytter i de andre 4 samtidig
Emesen.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 01-06-04 17:30

hej

Ja vi har nogle splitter der kan dele de 8ledere op så der kan køre fx 2 pc'er på et kabel

men hensyn til støj så ville jeg nok bare prøve mig frem for at se om det påvirker pc'ens forbindelse..

PDS kablet kan kun tåle små strømme og spændinger så lad lige være med at smide 230volt på ikk

og det er korekt 4 5 7 8 kan bruges

ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 17:36

Jeg vil lægge en spænding på ca. 3-9 volt og få miliamp til en C-mos kreds og benytte det til kommunikation, når comp er tilsluttet/ikke er tilsluttet.
Emesen.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 01-06-04 17:39

det går fint

se bare at komme igang

Husk hvis du skal købe netværks ting så gå ned til din elektriker han kan skaffe det til det halve

ole

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 17:39

Tak for svaret Teil og olefahnoe.
Jeg kan ikke dele men der ligger også til olefahnoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-04 17:41

Jo tak men jeg har lidt forskelligt olefahnoe.
Emesen.