/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Rapportdesign Navision 3.70
Fra : lbash
Vist : 1275 gange
20 point
Dato : 01-06-04 09:41

Salgslinierne i min fakturarapport i Navision 3.70 stopper midt på siden, hvorefter der kommer en total eller der overføres en transport til næste side. Jeg kunne godt tænke mig at der var flere linier i sektionen inden total. Kan nogen forklare mig hvordan?
Som ny bruger af 3.70 mangler jeg ofte en brugerhåndbog, kan det passe at der ikke findes sådan en?

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 30 point
Dato : 01-06-04 10:33

Hej lbash;

Lad os starte "bagfra".

JA! desværre findes der ikke et manualsæt til Navision 3.70 Navision mener dels, at den indbyggede hjælp giver svar på langt de fleste brugermæssige spørgsmål ( hvilket også passer ) - derudover har det vist sig, at meget få kunder nogensinde har brugt manualsæt til de tidligere versioner. Da det både er dyrt at vedligeholde - og fremstille manualer - er holdningen pt. at man ikke fremstiller sådanne. Der har dog været overvejelser fremme om at lave et manualsæt i PDF format og ligge på original CDen; men om det vil ske vides endnu ikke.

Hvorfor de linier "stopper" midt på siden er lidt mere specielt. Kender man ikke rapportgeneratorens finesser løber man hurtigt i sådanne problemer. Rapportgeneratoren er meget avanceret - og man kan ligge kodestykker ind mange steder i denne - også på de enkelte rapportdele. Du haar formodentlig et meget stort "bundstykke" liggende, som du altid vil udskrive - selvom der ikke er data i det! Et andet punkt der kan "drille" er delen omkring VAT Specifikation.
Der er SÅ mange muligheder omkring rapporttilpasning, at det ikke er muligt at gennemgå dem alle her.
Den eneste måde at hjælpe dig kvalificeret på er, at sidde med selve objektet.

Det bedste du kan gøre er enten at få et standardkursus i rapportgenerator - eller hyre en konsulent til at gennemgå netop dine behov sammen med dig.

Alternativt kan du investere i bogen: "Navision Financial/Attain - udvikling og design" fra Ingeniøren|Bøger.
Den kan uden tvivl hjælpe dig et stykke af vejen - selvom den err skrevet til den tidligere version.

God fornøjelse med din Navision 3.70 - Det er et skønt værktøj, når man først lærer det at kende.

MVH/ Smitty

Navision rules............

Godkendelse af svar
Fra : lbash

Dato : 01-06-04 11:01

Tak for svaret Smitty.

Kommentar
Fra : lbash

Dato : 04-06-04 08:27

Jeg har nu investeret i bogen og håber, jeg kan få hjælp der. Det undre mig dog, at der henvises til en bog om Financial/Attain, er der virkelig så stor lighed mellem disse programmer og Navision 3.70? Hvori består forskellen? Kan jeg få noget ud af at deltage i kurser i Financial eller Attain (i forhold til Navision 3.70!!), da de lokale Handelsskoler/IT-skoler ikke udbyder kurser i Navision 3.70, men kun Financial?