/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hd partition.....?
Fra : sphinx
Vist : 377 gange
200 point
Dato : 01-06-04 00:27

jeg har en hd som er delt op i 2 partitioner hvilket jeg synes er ret irriterende....

så hvor dan får jeg "lagt" dem sammen igen? har set lidt på forskelliger partition managers, men jeg tror ikke jeg kan med demo udgaverne....

Håber der er nogle spm kan hjælpe!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 01-06-04 01:41

Der findes en del værktøjer til at gøre det med data på, eller skal du først slette indholdet på den udvidede partition:
Sådan ændres en dynamisk disk til en grundlæggende disk:
Sikkerhedskopier alle diskenhederne på disken, som skal konverteres fra dynamiske til grundlæggende.
Åbn Computeradministration (lokal).
Klik på Diskhåndtering i konsoltræet.
Højreklik på den disk, du vil konvertere til en grundlæggende disk, og klik derefter på Slet diskenhed for hver enkelt diskenhed på disken.
Når alle diskenhederne på disken er blevet slettet, skal du højreklikke på disken og derefter klikke på Konverter til grundlæggende disk.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;255867 rul ned til: Sådan ompartitioneres den udvidede partition og de logiske drev
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-06-04 09:35

Det kan da være temmeligt praktisk med disken i flere partitioner hvis du skal til at geninstallerer feks styresystem så behøver du ikk at geninstallerer alt der ligger på den anden del af disken hvilket du ellers skal hvis det er en stor udelt disk
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : sphinx

Dato : 01-06-04 13:54

Tak for svaret det var lige hvad jeg skulle bruge...