/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problem med højreklik-menu
Fra : PennyX
Vist : 276 gange
70 point
Dato : 31-05-04 17:46

Hjælp!!!

Jeg har Norton Antivirus 2003 på min maskine.

Jeg fjernede en gammel version af ZoneAlarm for at lægge en ny version på maskinen.

Inden jeg lagde den nye version på, opdagede jeg, at der blev problem med højreklik-menu på skrivebordet, det tog ca. 15 sek. at få menuen op. Der var heller ikke noget system i hvornår og på hvilken ikon det tog så lang tid at få menuen op, det var også samme problem når man gik i stifinder og højreklikkede på billeder, dokumenter og mapper.

Jeg har prøvet: Gå i msconfig og fjerne flueben i autostart - Geninstalleret Norton Antivirus - Kørt systemgendannelse - Prøvet med en anden mus, men intet har hjulpet ( Supporten til maskinen har ikke kunnet løse problemet ). Kun når jeg fjerner Norton fra systemet er der ikke noget galt med højreklik, der kommer menuen op med det samme på alt, men det går jo ikke, da maskinen er leaset skal Norton ligge på den.

Det år jeg har haft maskinen har der ikke været problemer før med højreklik-menu.

Har nogen hørt om problemet og en mulig løsning.

Venlig hilsen

PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 18:55

Hvorfor ZoneAlarm, Norton har vel en firewall.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-04 20:29

Måske har du nogle 'dinglende' refenrencer hængende i din registreringsdatabase. Filer der ikke længere findes. Disse 'kigges' der efter hved ethvert klik.

Prøv at rydde op med et af disse programmer : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

..eller : http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&SubKat=registreringsoprydning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 20:36

Hej Teil

Den maskine jeg har leaset havde ikke firewall, og jeg havde købt ZoneAlarm til min gamle maskine

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 20:40

Hej molokyle

Jeg er ikke en "Ørn" når det drejer sin om registreringsdatabasen. Er det ikke farligt at rydde op i den, hvis man ikke er sikker på hvad man har med at gøre?

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 20:42

Ok PennyX
Prøv en registreringseditor som molo foreslår.
Bagefter kan du finde ud af hvilken firewall som
passer dig.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 70 point
Dato : 31-05-04 20:45

Penny
her er en vejledning til at forstå.
Følg den nøje punkt for punkt.
http://www.danskforalle.dk/verktoej/regnclean/regclean.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 20:46

Undskyld jeg blander mig molo.

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:01

Hej Teil

Det virker som om det er lidt gammelt 2001 til og med Windows 2000, mit system er XP.

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:07

Nå for søren, jeg kører XP med 2000 officeprogram.
Der virker regedit fint.
Men prøv at deaktivere en firewall, jeg kan ikke sige
med sikkerhed at flere firewalls konflikter. Det ser ud til at
du har tre kørende. XP- Norton og ZoneAlarm.

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:17

Hej Teil

Jeg kører kun 1 firewall, XP-firewall er slået fra, Norton Antivirus er kun til at nappe de små djævle, så ZoneAlarm er min eneste Firewall.

Jeg vil så, på din anbefaling, tage chancen og hente RegCleaner, jeg kunne godt lide den brugervejledning, håber det går.

mvh

PennyX

Godkendelse af svar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:18

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:21

Ja den vejledning er til at forstå og som sagt
jeg bruger RegCleaner med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:25

Jeg kan også anbefale et besøg på denne side.
http://www.spywarefri.dk/
Download programmet Ad-Aware, det fjerner
spyware i din pc.

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:28

Hej Teil

Jeg kører Ad-Aware hver dag.

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:33

Helt fint.
Prøv gerne Trend micro online scan for virus.
Gratis. Den bruger jeg også for at supplere Norton.
http://housecall.trendmicro.com/

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:39

Hej Teil

Tak for tipsene, nu jeg har dig, jeg kører ADSL 8 MB, alt på nettet kører som lyn og torden, men Kan-du
tager det ofte 1 til 2 minutter at komme på og det samme når man refresher deres site, eller vil besvarer et spørgsmål.

Er det et generelt problem for alle?

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:43

Ja vi har alle det samme problem med kandu,
nogle gange logger jeg ud, lukker browseren.
Åbner igen, så kan det køre fint.
Om min manøvre hjælper ved kun guderne.

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 31-05-04 21:46

Ok Teil

Så er der da ikke noget i vejen med min forbindelse.

Endnu engang tak for hjælpen med de gode tips.

Ha en fortsat god aften.

Hej fra PennyX

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-05-04 21:47

I lige måde og hej

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 01-06-04 18:37

Hej Alle

Har stadig problem med højreklik-menu, det har ikke hjulpet at rydde op i registreringsdatabasen.

Er der nogen der kan hjælpe på anden vis.

PS:
Har desværre kun 20 piont til rådighed som tak for hjælpen