/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny Bios
Fra : Simmaster
Vist : 375 gange
20 point
Dato : 30-05-04 10:53

Hejsa, er der nogen der ved hvor jeg kan købe en ny bios chip? den gamle døde ved en uheldig bios opdatering....

Mit bundkort er et Asus A7N8X Deluxe

mvh Jacob

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-04 13:26
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-04 13:31

Tre af de største BIOS-producenter hedder, AMI, Award og Phoenix.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-04 13:35
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-05-04 13:38
Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 30-05-04 13:40

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X%20Deluxe
BIOS her.
BIOS Feature 4Mb Flash ROM, Award BIOS, TCAV, PnP, DMI2.0, DMI, Green

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-04 14:06

Dette er en pdf fil prøv at læse et stykke nede i teksten under>
RECOVERING A CORRUPT AWARD BOOTBLOCK BIOS
http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf

lav en boot diskette og hent en flash rom/bin/awa fil plus flash utility fra dit bundkort's hjemmeside,ikke en beta flash fil men en final version og følg de oplysninger der står i ovenstående dokument,det er da et forsøg værd.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-04 14:59

jeg sad lige og læste lidt i dit bundkorts manual og der var en advasel om at der var to forskællige bios opdateringer en til

Asus A7N8X Deluxe og en til (Asus A7N8X) modellen og at man skal passe på at man henter
den rigtige rom/bin fil til det rigtige bundkort,de ligger åbenbart på samme side,så måske har du kommet at flashe din bios med rom filen til (Asus A7N8X) i stedet for den til Deluxe
modellen,så vis du forsøger at gennem føre det som jeg har foreslået i ovenstående kommentar
så vær lige sikker på at du henter den rigtige rom/bin fil,læs reade me txt filen som kommer med filerne.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-05-04 15:03

og sæt de rigtie navne ind i .bat filen på rom/bin filen og flash værktøjet husk mellemrum til /

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-05-04 20:41

Jeg ved godt hvilken bios jeg har, men jeg vil gerne vide hvor jeg kan købe en ny bios chip(altså hardwaren) da jeg slet ikke kan boote min com, kan jeg jo heller ikke slippe af sted med at flashe min bios igen..... he he det er ligesom det der er mit problem. Alle de steder jeg har været kan jeg kun læse om min bios og evt. hente software til den. men jeg skal bruge en programeret bios klar til at sætte i. Hvis der er en af jer der har udstyr til at programere min bios sender jeg den gerne til jer. eller kan man købe noget hardware der kan sluttes til en fungerende pc, som man så kan bruge til at flashe sin bios med?

Jacob

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:53

Tak for svaret Teil.