/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Jeg vil i gang !!
Fra : Tanja
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 29-05-04 02:51

Hej

Jeg vil gerne i gang !!

For efterhånden flere år siden blev jeg bidt af spillet Prince of persia 1+2 og har senest fået anskaffet mig prince of Persia 3D. Altsammen til PC.

Jeg er helt klart til spil, hvor man skal "regne den ud" - udover klare sig i div. kamp og skill scener.
”Pløk så mange du kan” - tænder jeg ikke på. Så mit første spørgsmål er :
Hvilke andre spil kan I evt. anbefale mig at prøve? Jeg har set at der er lavet en ny Prince of Persia: Sand of times og at en to'er til den er på vej - det er jo klart et sted at starte.
Hvad med Hitman?

I familien overvejer vi at indkøbe en pc, der kan håndtere nye spil ordentligt - men da vi også har en play station 2 - er jeg i tvivl om det er overkill?

Hvad er forskellen på de to medier til spil - gider I forklare mig det.

Jeg har nok en lidt atypisk spiller-profil - i og med jeg er af hunkøn og 37 år med små børn - Men samtidig er jeg "nørdet" nok til at synes det er sjovt og underholdende - og et alternativ til kedelig fjernsyn, når man ikke gider lave andet.

Derfor denne forespørgsel - jeg håber I kan hjælpe på den ene eller anden måde.
Jeres svar må gerne være krydret med et par links til gode hjemmesider om emnet ( helst danske sider ) – gamepad.dk har jeg selv fundet.

Mvh
Tanja

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-04 09:46

Svaret er helt klart Sid Meier's Civilization III fra firaxis : http://civ3.com/

..bliver du bidt af det, kan jeg anbefale dig at fortsætte med : http://www.firaxis.com/smac/game.cfm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 10:28

Jeg tager mig lidt af anden del af dit spørgsmål.

For det første, hvorfor skulle du i din alder ikke også have lov til at udfolde dig med spil?, det gør vi andre "oldinge (57 år)" da også, og med stor fornøjelse.

Der er stor forskel på de to medier, playstation kontra pc. Playstation er udviklet og videreudviklet så spil bliver betydelig bedre "set i fjernsynet" end de spil der er designet til pc-ere. Ikke at forklejne de spil. Der er da rigtig mange gode spil til pc, men det oprindelig foremål med pc-eren var ikke med baggrund i spil.
Derfor har man måtte udvikle grafikkort der kunne klare håndteringen af de nye både cpu-mæssige og grafikmæssige spil.

Hvis du ene og alene vil købe en pc til "spillemaskine", så ville jeg nok foretrække en playstation mere i stedet for, men selvfølgelig giver en pc dig andre muligheder samtidigt som playstation ikke har. Det er disse forhold du skal sætte overfor hinanden.

mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 29-05-04 13:25

andre tænke-spil, meget svære: Myst I, Myst II og Myst III:
http://www.myst3.com/html/exile.html

mvh Niels

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 29-05-04 13:48

til NielsPT

ved du om der findes en demo af Myst 1, 2 eller 3? er stødt på spillet mange steder og kunne godt tænke mig at se hvad det var.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-04 00:01

http://www.myst3.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-04 00:11

..og så er der jo altid : http://simcity.ea.com/

Skal det være simpelt, gratis, sjovt og udfordrende ? ..så kommer du ikke udenom : http://www.utahdesign.com/lemmings/downloads.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 30-05-04 11:48

jeg har prøvet at finde en demo på www.myst3.com men uden held...

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 30-05-04 15:42

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 30-05-04 15:43

prøv Warcraft III

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 01-06-04 15:24

hvis du har små børn, så er det let.
ps2 giver dig og ungerne mulighed for at spille.
en pc giver jer mulighed for at udvikle jer, unger er utrolig lærenemme, og en pc kan altid bygges om.
ang. det spil du skrev om så husk at hvis du vil spille det på pc, så godtager spillet ikke mmx kort.
en konsol er lige som en MAC, god men begrænset anvendelig.
hg