/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Min PC dvd hakker/hopper?????
Fra : Herbman
Vist : 608 gange
311 point
Dato : 28-05-04 00:28

Jeg har lige købt en Dell m510 inspiron (Køb iøvrigt ALDRIG en DELL).
Og når jeg ser DVD på den så hakker/hopper den engang imellem.
Nogle DVD film hakker den kun sjældent med, og andre mere.
for 2 dage siden havde jeg ikke oplevet det før.

Hvad kan der pludselig være sket?

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 321 point
Dato : 28-05-04 00:53

Hvilket program bruger du til at se dine DVD film?! Hvor gammelt er dit DVD-drev (der kan være mulighed for at det er ved at stå af, hvis det er brugt meget)...

Hvis der sidder et grafikkort i din computer så prøv at opdatere det, til de sidste nye drivere... Prøv også at hent den nyeste Windows Media Player http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/player.aspx og afspil filmen med den...

Undsøg ydeevnen (ctrl+alt+del) og se hvor meget cpu-brug der bliver brugt mens du afspiller dine film...

Undersøg DVD-skiven for ridser og hakker...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-05-04 09:05

Hvis du ellers ikke har gjort noget, installeret programmer etc. så ser jeg kun 3 muligheder:

1. Du har måske fået virus, og noget af dit software er ødelagt
2. Ridser og/eller hakker i skiven, eller laserhovedet trænger til at blive renset
3. Enten grafikkortet eller dvd-eren er gået i stykker.

Undersøg din computer for virus, og geninstaller software til dvd og evt. grafikkortet.
Hvis dette ikke hjælper:
Se på dine skiver om de er rene og hele, og rens laserhovedet.
Hvis dette ikke hjælper:
Hvis du har et andet grafikkort så prøv med det i stedet for.
Hvis dette ikke hjælper:

Så er der noget galt med dit dvd-drev.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-04 14:42

Nogle gange hjælper en simpel defragmentering af harddisken!

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 30-05-04 12:04

Tak for svaret allesammen, prøver mig lidt frem.