/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Digitalt klaver - CVP 92
Fra : Sillepigen
Vist : 1059 gange
25 point
Dato : 27-05-04 17:32

Er der nogen som kender dette klaver?? Det er et Yamaha CVP 92.

Jeg kigger nemlig på et som er brugt, men jeg ville gerne vide hvad forskellen mellem dette og f.eks. CVP 202'eren er.
Jeg har været inde på diverse hjemmesider, men ingen kender 92'eren.

Mvh Sillepigen

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 25 point
Dato : 27-05-04 20:10

Her skulle være nogle spec. på den du ikke kender:

http://www.yamaha.co.uk/homekeys/html/current/clav/p_cv92.htm

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 29-05-04 00:41

Den vigtigste og mest grundlæggende forskel på 92'eren og 202'eren, er at 92'eren har 32 toners polyfoni (antal tangenter der kan klinge samtidigt) hvorimod 202'eren har 64 toners polyfoni!! 32 toner lyder måske af meget, men det bliver hurtigt for lidt eftersom tonerne "hænger over" når man bruger pedalerne. 92'eren har en "suppe-steg-is" funktion, hvor man kan lyde som et (dårligt) orkester blot ved at tage en akkord i venstre hånd. Derimod har 202'eren en 16 spors sequenzer (svarer lidt til en 16 spors båndoptager) så du selv kan komponere og lave arrangementer. Jeg ville til enhver tid foreslå 202'eren. Men det kommer jo også an på ambitions niveauet.......skal det bare stå hjemme i stuen, så du har noget at "klimpre" på, kan 92'eren jo for så vidt være udemærket. Du er nødt til at læse om det selv......google giver en million muligheder på begge klaverer!!!! Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 04-07-04 12:23

Tak for svaret ellebye.