/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Blokerede sider med Norton 2004 firewall
Fra : Chrillemand
Vist : 364 gange
160 point
Dato : 27-05-04 15:46

Har Norton Interen Security 2004 med firewall.
Problemet er, at bestemte sider er blokerede, fordi de åbenbart ikke synes, at man skal ind og kigge på pornosider, eller bagrunde med til sexede kvinder. De står at denne side er blevet blokeret, fordi det har noget med "Sex/sexlege" at gøre.
Og hvis jeg vil, kan jeg bare disable min firewall, men det har jeg ikke lyst til i min frygt for sasser og andet virus.

Jeg har muligheden for at gå ind og rapportere til deres hjemmeside, for at rapportere, at det er et andet enme osv.

Kan jeg undgå dette problem uden at disable min firewall?

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 15:49

du kan muligvis godt undgå det hvis du disable firewallen...MEN!!! så kan du jo risikere at få virus....for det er nok grunden til at norton lukker siden!!! fordi der er enten er virus eller der er meget stor chance for det!! og det er der jo på sådanne sider!!

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-05-04 15:51

Du har vel aktiveret "Forældrestyring" !!

Tryk på "Standarder" under "Forældrestyring", så kan du sikkert se Damer

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-04 15:52

Du må da kunne stille i options at du gerne vil se sex?

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 15:53

jeg har en del pornofilm som jeg kan sende på msn :D hvis du vil :D

>>Rexon<<

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 170 point
Dato : 27-05-04 15:58

Det er so selve internet security programmet og nok ikke firewall programmet der blokerer for siden/siderne! Internet security har et filter hvor du kan opstille nogle parametre for hvad du vil blokere på nettet! Så må du jo osse kunne fjerne den begrænsning ved at gå ind under preference eller options for programmet!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-04 16:11

Ellers tak. Rexon, har min egne, men der skal jo lidt nyt til! :)

Jakjoe, hvor finder jeg det der forældrestyring henne, jeg har jo 2004!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-05-04 16:16

Ups.

Det "åben bart" ikke som på 2002 !!

Ja, så ved jeg ikke hvad du kan gøre.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-04 16:19

Når jeg slår min firewall fra, er det jo muligt at gå der ind, så det er jo min firewall der gør det tedd, eller er jeg hel gal på den?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-05-04 17:26

Hej chrillemand

Jeg har selv haft nogle problemer med Norton Firewall, det var nu ikke de sider du omtaler, men ganske ordinære sider,
jeg afinstallerede programmet og installerede det igen med alle opdateringer, nu er der ingen problemer mere, jeg kører
med lav risiko.

mvh
tadeo

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-04 17:27

Nothing to worry about!

Har fundet ud af det.
Man skulle bare fjerne en flueben indfe i opsætnignen, men det var fandme besværligt! Jeg mener det ligger langt inde i lortet.

Men jeg må nok bare give en eller anden de point........andet er der jo ikke for!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-04 17:30

Hej tadeo.

Ikke for at blande mig, men jeg tror det er lidt risikabelt.

Jeg kan guide dig, til der hvor jeg fandt min løsning hvis du vil. Måske kunne det hjælpe?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-05-04 17:53

Hej Chrillemand

Jeg har ingen problemer nu, men jeg hører gerne hvilken løsning du fandt.

mvh

tadeo

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 27-05-04 18:32

Du skal huske at det er 2004'eren jeg kører, bvare for en sikkerheds skyld.

Du åbner bare programmer, det ikon som ligger på skrivebordet. Marker "productivity control" og sig enable. Så skal du "configure" "productivity control" og så tryk på "Sites" og så "Specify Blocked sites," og derefter fjerne alle fluebene. Og vær omhuggeligt med det, for den ruller hurtigt, og da det var jeg gjorde, overså jeg lige præcis den jeg skulle vinge, og vingede alle de andre af med vilje............

Håber du kan bruge det.

Du skal være opmærksom på, at når du slår "productivity control" til, vil der enden når du starter comp'en op eller bare norton'en op, komme et gråt vindue, hvor en bjælke kører hen over........... det tager lidt tid!

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-05-04 11:45

Nogen skal jo have det, sååååååååå. den heldige vinder blev: Tedd

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-05-04 11:56

Chrillermand

Jeg takker for for din guide side, jeg har printet den ud til senere brug.
Det er 2003 jeg har på mit system, kører stadig upåklagelig efter geninstalleringen.

mvh

tadeo

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-05-04 12:11

Har du firewall tedeo?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 28-05-04 17:08

Chrillermand

Ja det har jeg, så nu ved jeg hvad der evt. kan ske når jeg senere i år skal forny den.

tadeo