/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus eller ej??
Fra : manson2
Vist : 480 gange
10 point
Dato : 25-05-04 14:25

Følgende er modtaget på mail. Er det fup og bare plat, der skal få een til at åbne den vedhæftede fil??

Symantecks logo er også sat på mailen

Sendt fra:
praveenkumar17@hotmail.com
*************************************

Please read the document.

data.zip: No virus found
Powered by the new Norton OnlineScan
Get protected: www.symantec.com
*************************************

Mvh
Manson

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 25-05-04 14:34

Hvis ikke du kender afsender, så lad den være. Slet den og slet den permanent...

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 25-05-04 14:52

Jeg må jo sige, at det virker meget usandsynligt at et så stort firma som Symantec skulle anvende en hotmail adresse.
Så ja, du skal helt klart betragte den som værende virus !!!!!!!!!!!!!1

Nazgul

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 10 point
Dato : 25-05-04 17:23

Hejsa - som de andre, mener jeg også at du skal slette den. Det kan tyde på en art af ormen Sober. Læs evt. virus112 nyhedsbrev om spredning af virus via mail.
http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=958

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-04 17:48

mener hotmail bruger mcaffee

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 18:25

Bare slet den og hvis du nu havde avg antivirus scanner den også din mail og afviser eller godkender hvis den er sat til det
mvh Sune

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-05-04 19:27

Jeg fik for et stykke tid siden flere hver dag med denne tekst . jeg åbnede dem aldrig og efter en uges tid kom der ikke flere, jeg turde ikke åbne dem og slettede dem alle.

Mvh: Monsen.

Godkendelse af svar
Fra : manson2

Dato : 26-05-04 21:30

Tak for svaret Lexi.