/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Nordkap på camping i 3 uger
Fra : 777777
Vist : 2200 gange
100 point
Dato : 24-05-04 20:59

Nordkap i juli måned, op langs Sveriges kyst og ned langs Vestnorge til Trondhjem.
Har 2 teenagedrenge med på 14 og 18, der har brug for spædende seværdigheder/udfordinger.

Er der nogen, der har nogle forslag ud over fiskeri og fjeldvandring?
På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-04 21:40

Der er jo verdens største jernmalmsmine i Kiruna, som skulle være ret så spændende. Den er anbefalet af Discovery Channel og er så stor, at der kører dumpere nede i minen, som ligger adskillige hundrede meter nede i jorden (hvor man kan få guidet rundvisning).

Vi var selv på Nordkap sidste år - 4 voksne, 1 teenagedreng, 1 pige på 2 og en dreng på 1. Vi klarede turen i autocamper på 11 dage, men så nåede vi heller ikke rigtig at se andet end selve Nordkap.

I har da heldigvis længere tid og der er en masse seværdigheder undervejs (ved dog ikke lige, hvad dine drenge kunne være interesserede i). Vi har masser af oplysninger afhængig af deres interesser - så skriv lidt om dem.

God tur og husk - MASSER AF MYGGEBALSAM -

Rosekamp

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-05-04 21:48

Husk myggespray, de har myg deroppe på størrelse med helikoptere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 21:56

Nogle myg sælges som taburetter.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-05-04 22:04

Lige et råd med på vejen:
Når i skal spise frokost, så er det langt væk fra bilen----varmen fra motoren tiltrækker myg i kaskader.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 24-05-04 22:07

Men de er gode sugere

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-05-04 11:26

Jeg kan varmt anbefale de svenske myggeprodukter der hedder US622. Det er en del skrappere end det vi køber herhjemme og bliver da også brugt af militæret. Det kan stort set købes overalt. Hvis I skal sidde udenfor bilen er det en god idé med myggespiraler, som jeg mener er billigere i Sverige end herhjemme. Vi har erfaret at myggestikkene som regel forsvinder efter en enkelt dag og altså ikke først flere uger efter som herhjemme, til gengæld klør de helt vildt.

Rosekamp

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-06-04 22:15

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : 777777

Dato : 08-06-04 08:11

Tak for svaret rosekamp.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-06-04 07:58

Selv tak - jeg håber I får en uforglemmelig tur