/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP til Apache2
Fra : crha
Vist : 377 gange
35 point
Dato : 04-06-02 18:40

Hejsa

Hvor kan man få en GRATIS version af ASP til Apache2?
Den skal kunne det samme som IIS hvis ikke mere?

Plz help me! for jeg kunne godt tænke mig at skifte til Apache2 på den betingelse at den kan køre ASP :D

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 21:14

Det er ikke korrekt, det som Tmpj skriver, der findes faktisk indtil flere ASP versioner der fungerer.

Installer activestate perl og brug kommandoen pppm fra en dosprompt og du kan sagtens hente ASP ned.

Desuden er IIS fejlbehæftet så det basker, det er ikke uden grund at 60 % af verdens webserver installationer er på apache.

activestate findes på :

www.activestate.com

tryk på perl for at hente den ned.

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 04-06-02 21:47

Jeg tænkte mere på Access, men er det eenlig Linux eller Windows Caster vil installe på?

Kommentar
Fra : crha

Dato : 04-06-02 21:59

Hvor skal man skrive det henne, det med at hente ASP ned fra PERL?
Og lige et lille spørgsmål... Hvis man køre ZoneAlarm, kan man så ikke køre webserver samtidig?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 23:26

crha.... stil et spørgsmål og brug nogle point, ude i hovedmenuen jeg er sikker på at folk vil hjælpe dig der...

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 11:11

Hvad skal jeg gøre efter at jeg har gjort det der står her: http://www.kandu.dk/dk/tip/1534

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 11:39

Jeg har installeret den der hedder ASP, jeg brugte komandoen install ASP men hvad gør man for at benytte:

<%
Response.Write("ASP virker!")
%>

?????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 11:49

> Hvor kan man få en GRATIS version af ASP til Apache2?
> Den skal kunne det samme som IIS hvis ikke mere?

Den bedste er IMHO http://www.chiliasp.com/. Du tror ikke du skal sætte
næsen for højt efter noget der er gratis. Desuden vil ASP altid virke
bedst med IIS.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."
| -- Terry Pratchett, Reaper Man

Kommentar
Fra : crha

Dato : 05-06-02 14:48

Det må da være muligt at finde noget rigtig godt ASP til Apache2.
Chilisoft ASP koster jo penge :(

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 15:01

Er Apache::ASP ikke bedre end Chili ASP?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 16:10

Jeg kender intet til ASP, men har givet dig en vejledning i hvordan du installerer det og så skrevet at mht. til dokumentation skal du kigge på producenternes hjemmesider, da du vil finde mange gode eksempler her..

Programmering kræver fordybelse og der kommer man ikke uden om at stikke hovedet ned i manualen og prøve sig frem.

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 16:20

til zonker:

Efter at jeg har gjort hvad du skrev i din guide, hvad skal man så?

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 16:20

til zonker:

Efter at jeg har gjort hvad du skrev i din guide, hvad skal man så?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 16:55

Kigge i den vejledning, der omhandler det modul du skal anvende.

Du kan finde mere info på :

www.activestate.com

Mere kan jeg ikke hjælpe dig.

Ellers må du læse de vejledninger der står på www.webcafe.dk

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 17:33

Okay

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 19:50

crha er du tilfreds med svaret ??

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 20:00

Jeg tror han gerne vil køre Access på Apache

Kommentar
Fra : crha

Dato : 05-06-02 20:24

Hmm, tja, men det der Apache:PERL:ASP ting. Kan det kun køre de mest normale ASP koder eller de lidt mere advancerede? Og angående access, så er det vel mulig at køre access database på Apache ik?
;)

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 05-06-02 20:53

Det med mest normale skulle den kunne, men ved det ikke har kun prøvet ChiliASP hos FreePaq som ikke kan en skid Access! Men hvis at du allerede kører IIS, så behold den du kan få IIS til bruge disse sprog:

PHP
ASP
SSI
Perl

Apache har flere små funktioner men er sværer at gør med hvis at man lige kommer fra IIS

Det med Access må du ikke spørge mig om, jeg tror måske det kan la sig gøre via ODBC, men vil du bruge ASP så brug IIS!

Kommentar
Fra : crha

Dato : 05-06-02 22:45

Jeg har brugt IIS5 i lang tid nu, men grunden til at jeg vil skife er at MySQL ikke virker ordenligt. På Apache virker det fint (mystisk)

Og lige for at tilføje noget til din liste :D Så glemte du lige:

CFM (Cold Fusion)
XHTML
SHTML

Der er sikkert flere...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 22:57

> Den bedste er IMHO http://www.chiliasp.com/. Du tror ikke du skal sætte
> næsen for højt efter noget der er gratis. Desuden vil ASP altid virke
> bedst med IIS.

Ville personligt altid vælge Instant ASP fra
http://www.halcyonsoft.com - den er noget hurtigere og mere kompatibel med
MS' ASP.

--
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 03:12

> Ville personligt altid vælge Instant ASP fra
> http://www.halcyonsoft.com - den er noget hurtigere og mere
> kompatibel med MS' ASP.

Den ser jo ikke tosset ud... men det gør priserne til gengæld

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."
| -- Terry Pratchett, Reaper Man

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 06-06-02 07:18

Hvis at MySQL virker dårligt har det alså ikke noget med din IIS at gøre, MySQL er et selvstændigt program!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 09:51

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
news:9_5L8.38088$4f4.1398178@news000.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Hvor kan man få en GRATIS version af ASP til Apache2?
> Den skal kunne det samme som IIS hvis ikke mere?
>
> Plz help me! for jeg kunne godt tænke mig at skifte til Apache2 på den

Hmm..
Jeg holder nu på at hvis man vil have ordenligt ASP 3/.NET tilhører det sig
kun IIS.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-06-02 12:24

Tak for alle jeres kommentare ;)

Til Tmpj:
MySQL programmet køre fint nok, men det er phpmyadmin der laver rod i det...
Den uploader alle felterne, men viser en skærm som den ser ud når den ikke kan finde en side. Og så virker scriptet der skal bruge MySQL heller ikke :(

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-06-02 16:24

Dit link virker desværre ikke hos mig :(

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-06-02 19:55

cand86@yahoo.dk

Men det er jo bare et lille side spørgsmål, det er jo ikke det jeg startede med :)

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 06-06-02 20:38

Nej, men du vil skifte til Apache fordi MySQL virkede dårligt så derfor prøver jeg at hjælpe med at få det til at virke bedre.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-06-02 21:44

nååååå hehe, men jeg har også hørt at Apache er bedre end iis

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 06-06-02 22:08

Efter min mening er den det ikke da den er svær at konfigurere hvis at man lige kommer fra IIS incl. hvis at man vil bruge ASP så skal man bruge IIS, du kan både på PHP og Perl til at køre godt på IIS!

Kommentar
Fra : crha

Dato : 06-06-02 22:49

Nice nok, når jeg engang får sat IIS op og hvis det med MqSQL virker vil jeg være meget taknemmelig =D
Jeg ville egentligt bare bruge MySQL til PHP-Nuke og sådan noget :D

Har du desuden hørt om CPS - UserScript?

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 07-06-02 07:21

Hvis at du vil lave en portal så brug Snitz Forums 2000 en version der kaldes High Modified!

Kommentar
Fra : crha

Dato : 07-06-02 11:46

Hmm, det kan godt være jeg er lidt uvidende, men vad er et portal :D ?

Kommentar
Fra : Tmpj

Dato : 07-06-02 14:52

En portal er en side med mange forskellige ting Jubii er en portal! Du kan hente en high modi Snitz Forum på http://www.crashsite.nl i det der hedder File Libary du skal oprette en bruger først!

Kommentar
Fra : crha

Dato : 07-06-02 14:55

I første omgang skal jeg vist ikke bruge en portal :D (måske senere, så tak for linket)

Kommentar
Fra : crha

Dato : 14-07-02 11:22

Det ser ud til mysql-front virker lige så godt som mysql