/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp installation
Fra : viask
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 22-05-04 18:32

Hej-
Jeg har lige reinstalleret windows XP pro på vores Dell pc. So far so good.
Problemet er, at hvis du går ind under enhedshåndtering, så er driverne til visse enheder ikke installerede. Fx til PCI modem, Skærmkort, Multimedielydkort, Netverkskontroller osv. Der er et stort gult spørgsmålstegn ved disse.
Skærmopløsningen står på det laveste, og man kan ikke ændre det. Skal der installeres en anden CD-rom?
Er det ikke nok med selve XP pro installationen? Ligger ikke alle drivere på den?
Please, hjælp en stakkels svensker!
KH
V

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-04 18:37

Ikke nødvendigvis

Det kan meget vel være at der mangler drivere til specifik hardware, når det er en Dell du har, så kan du gå ind på www.dell.dk

Indtaste din Service tag (den står på et klistermærke et sted på maskinen, og så kan du få en liste over hvilket hardware der er leveret med maskinen, samt links til relevante drivere

Kommentar
Fra : viask

Dato : 22-05-04 18:40

Jeg kan heller ikke kommer ind på nettet.

Kommentar
Fra : viask

Dato : 22-05-04 18:41

Altså jo...selvfølgelig med denne pc!
Undskyld, jeg tænkte mig ikke om...

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 27-05-04 09:00

det er altid godt at tage en backup af alle sine drivere inden man installerer.... dette kan gøres med et prog der hedder my drivers fix lille sag husk det til næste gang i formattere så får i ikke sqamme problem..... men gør som better_perfomance har foreslået ...

Kommentar
Fra : viask

Dato : 27-05-04 11:02

Tak, themighty- det skal jeg huske.

Jeg gør, som better_P siger, og lukker spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : viask

Dato : 27-05-04 11:02

Tak for svaret Better_Performance.