/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Dele en printer
Fra : pytten
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 22-05-04 09:11

Vi har 2 computere, men kun en printer. Printeren er tilsluttet min pc, men nu vil jeg gerne have koblet sønnen's bærbare på også. Hvordan gør jeg det. Jeg har været inde og hakke af, i del denne printer, men hans pc kan stadig ikke udskrive til min printer.
Er der hjælp at hente....

Pytten

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-05-04 09:17

Hej,
Jeg bruger en switch hvor der er to indgang og en udgang ?? købt i den local EDB forettning for billig penge!!

Colin

Kommentar
Fra : pytten

Dato : 22-05-04 09:22

Jeg har en switch, for at vi begge kan komme på nettet. Er det ikke det samme ??
og i så fald, hvordan indstiller jeg så computerne til, at bruge samme printer ??
Dette er ikke min stærke side...

Pytten

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 10:04

Nej der er en speciel printerswitch hvor "stikkene" passer til printerkabler.
2 kabler ind og et kabel ud til printeren, og en fysisk omskifter.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 10:06

Måske rammer jeg rigtig ved dette link:

http://www.prisindex.dk/Listprices.asp?ID=11976

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-05-04 10:08

Ellers skal du opsætte et netværk, mellem begge maskiner, og derefter definere din printer som en delt netværksprinter

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 10:08

Det er nok mere denne du skal bruge:

http://www.prisindex.dk/Listprices.asp?ID=20148

Kommentar
Fra : pytten

Dato : 22-05-04 10:10

hvad hvis man opretter et "hjemmekontor", kan det løse problemet. Jeg har været inde at læse lidt om det, men er stadig usikker på det ???

Pytten

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 60 point
Dato : 22-05-04 10:25

Det kan du godt.
Hvis du kan oprette en netværksforbindelse de to computere imellem, kan du "dele" printeren på den ene med den anden.
Ulempen er blot, at computeren med netværksprinteren skal være tændt samtidigt, så det må indgå i overvejelserne. Det behøver man ikke med en box.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : pytten

Dato : 22-05-04 10:43

Tak for svaret ellebye.

Jeg må bestille sådan en box.
Tak for hjælpen

Pytten

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-04 10:48

Velbekomme.
Alt andet lige er det lettere med en box, når du i forvejen har switch til internettet. Ellers skulle du måske ud at købe kabler og så er dette den billigste løsning.

Fortsat god weekend

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-05-04 11:26

Hej

Jeg henviser til ellebye's svar det er denne switch som jeg bruger!!

Hilsen C....

Kommentar
Fra : pytten

Dato : 22-05-04 11:37

Hej igen.
Så er jeg her igen. Har været inde for at undersøge disse boxe, men kan ikke rigtig finde noget der understøtter en printer med USB....

Pytten