/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Installation af ekstra harddisk - hjælp
Fra : rosekamp
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 21-05-04 00:40

Jeg kører XP Pro på min ny pc, men det er der en del af mine spil der ikke går med til.

Nu er mit spørgsmål; jeg kan godt sætte min gamle harddisk i også, ikke?

Hvordan gør jeg og er det nødvendigt at formatere den (jeg brugte XP pro og 98 på den før)?

Rosekamp

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 21-05-04 00:46

Hej Rosekamp

Hvis du højreklikker på et program ikon og vælger egenskaber, kan du vælge om programmet skal
køres i et 95/98, 2000 eller XP-miljø. (..noget med kompatibilitet oppe for oven)

Ellers skal du finde et program, der tillader dig at boote op i forskellige styresystemer, så kan du
bruge tricket med din gamle harddisk. Jeg ved ikke lige hvad disse programmer hedder, men det er der
sikkert andre herinde, der gør

Held og lykke

VH tdj

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 00:55

To winxp pro er nok ikke så smart på en PC!

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-05-04 01:45

Hej rosekamp

jeg er ved at overveje det samme om man kan have en HD med og en HD med win98 i samme pc

Jeg glæder mig til at følge svarene på dette

olefahnoe

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-05-04 01:46

træt

om man kan have en HD med XP og en HD med win98 i samme

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 21-05-04 07:54

Gå til spilproducentens hjemmeside hvis du har problemer med at køre dine spil i WINXP. Her er der for det meste en patch som gør at spillet virker i WINXP.

Sprenger

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-04 08:22

Man kan da kører XP i Win98 kompabilitets tilstand. Så vidt jeg husker er der i tilbehør en indstilling for kompabilitet og her kan man vælge at køre i Win98 tilstand, så man kan køre programmer til Win98 under Windows XP.

Her kan du læse hvordan Windows 98 installeres efter XP : http://www.petri.co.il/install_windows_98_after_windows_xp.htm

Hvordan du kan vælge imellem at boote fra begge systemer finder der en række tips til her : http://www.winxpfix.com/page5.htm#dboot

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-04 09:29

Jeg kører med 3 styresystemer på samme HD, og vælger ved opstart/genstart.
Partition Magic 8 (600kr.)kan gøre dette med den medfølgende Bootmanager.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 09:48

Du finder gratis boot mangers her : http://tucows.tdconline.dk/boot95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 09:51

Du finder gratis boot managers her : http://tucows.tdconline.dk/boot95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 09:59

..og nogle gratis partition managers her (DEMO programmer ; bl.a. Partition Magic) : http://tucows.tdconline.dk/harddrive95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 21-05-04 11:52

Det drejer sig bl.a om X-com Apocalypse som jeg slet ikke kan installere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-05-04 12:18

Du kan jo evt. kigge ind i message boardet her : http://www.dwcs.net/xcom3/

.. det kan være der ligger en løsning der.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-04 14:41

Jeg kører selv med winxp på en harddisk og winME på en anden! Virker fint. Jeg skifter bare til den anden harddisk i bios, når jeg en sjælden gang har brug for at køre winME. Mest til gamle spil

Kommentar
Fra : hghghg

Dato : 27-05-04 21:55

hvad med at gå ind i xp´s hjælp.
søg på kompatibilitetstilstand og find så det program der er snak om, sæt den til at køre i 98 elle ME tilstand, så skulle det køre
hg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:53

Er dit spørgsmål blevet besvaret? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 02-01-06 09:19

Tak for svaret molokyle. Og