/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PC-Plus printerproblemer...hjælp!
Fra : vinmanden
Vist : 1357 gange
20 point
Dato : 28-05-01 18:18

Kan du hjælpe mig. Jeg har skiftet printer og kan nu ikke udskrive. Hvor kan jeg ændre opsætningen. Er der nogen med erfaring indenfor dette felt.

På forhånd tak
Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : vinmanden

Dato : 28-05-01 19:27

Hej

Desværre det er prøvet og virker ikke. Jeg har både en HP og en Canon og begge muligheder er afprøvet.

Et andet bud - modtager med glæde
Hilsner
Annegrethe

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 28-05-01 19:30

Når du vælger udskriv kommer der en boks med et
felt oppe i toppen der hedder "Navn" er det den
rigtige der er markeret?

-
Tommy

Kommentar
Fra : vinmanden

Dato : 28-05-01 19:38

Hej igen
Når jeg f.eks vælger kontoplan og derefter udskrift til printer, kommer det intet udskrift. Det virker som om den har fundet en printer, men intet sker.

Så har jeg været under Generelt - Oplysninger og derefter Printerkoder + F6 - valgt HP, som var min tidligere printer, men intet sker, så der er heromkring problemet ligger. Siger det dig noget??

Hilsner
Annegrethe

Kommentar
Fra : vinmanden

Dato : 28-05-01 19:41

Obs. Jeg glemte vist at sige, at jeg ikke har problemer, hvis jeg udskriver i Word eller lign., så printeren er valgt og ok.

Hilsner
Annegrethe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-01 10:29

Hej,

"vinmanden" <vinmanden.news@kandu.dk> wrote:

>Kan du hjælpe mig. Jeg har skiftet printer og kan nu ikke udskrive. Hvor
>kan jeg ændre opsætningen. Er der nogen med erfaring indenfor dette
>felt.

Hvilken printer havde du før og hvilken er du skiftet til?
Hvilket styresystem bruger du?

Mvh
Jørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-01 14:39

"vinmanden" <vinmanden.news@kandu.dk> skrev:

> Kan du hjælpe mig. Jeg har skiftet printer og kan nu ikke
> udskrive. Hvor kan jeg ændre opsætningen. Er der nogen med
> erfaring indenfor dette felt.

Er din nye printer en Windows/GUI-printer? Nogle billige printere
virker _kun_ under Windows, dvs. at DOS-baserede programmer (som
PC-PLUS) ikke kan benytte dem.

Du kan - vistnok med ALT-F6 - få en udskrift lagt i en tekstfil,
som du så kan udskrive i Windows, men det er ikke så kønt og
effektivt som at skrive direkte til printeren.

Ellers så foregår printeropsætningen i PC-PLUS fra menupunktet
Generelt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Kommentar
Fra : teddymor

Dato : 29-05-01 21:45

Jeg havde også problemet med en HP Printer. Jeg geninstallerede PC.Plus- og vupti var der ikke nogle problemer. Den skriver perfekt.

Mvh

Teddymor

Kommentar
Fra : pcm1203

Dato : 11-06-01 02:11

Prøv i PC-Plus at gå ind under:
- Generel -> Oplysning -> Printerkoder
her indsættes følgende koder:

Komprimeret: 27 40 115 49 54 46 54 72
- Slut: 27 40 115 45 48 72

Måske vil dette hjælpe dig.

mvh
PCM

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 18-07-01 13:19

1) Tjek i enhedshåndtering om printeren virker. Er der ! eller ? ud for printeren så fungerer den ikke optimalt. Kør her efter fejlfinding for printer.

2) prøv geninstaller driver.

3) Hvis det er et bestemt program der ikke kan udskrive er der noget galt med understøttelsen og de skal have opdateret dine drivere.

Kommentar
Fra : ppcom

Dato : 03-03-03 12:42

Inden jeg køber en ny HP 1005W laserprinter ville det være rart at vide om den kan køre på PC Plus

Mvh. Preben