/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lyd til MSN
Fra : snortop
Vist : 994 gange
100 point
Dato : 19-05-04 22:38

Hejsa
Jeg download og installeret MSN 6.2, med pludselig kommer der ingen lyd på, når nogle eksempelvis logger på eller skriv til en.
Jeg har været inde i lydindstilliger og check og alt er ok der.
Og under lydinstilliger hvor man kan sætte hvad for nogle lyder der skal være til MSN er der ikke nogle. De er fjernet, på en eller anden måde.
Jeg har prøvet at reinstaller uden held.
Mit spg er så er der nogle måde man kan tilføje de lyd filer manuelt derinde, gennem måske regedit.
Jeg prøvede at søge efter det, uden held.
Håber nogle kan svare på det!
/snortop

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 19-05-04 23:00

MSN - Funktioner-indstillinger-generelt

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 19-05-04 23:02

læser du slet ikke hvad man skriver??

Jeg har været der inde.. men når man gå ned og kigger på hvad der skulle være af lyder.. er der ikke nogle lyde ud for. Man kan slet ikke se nogle!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 19-05-04 23:23

JOE.Jeg læser faneme hvad du skriver,er du blind? Hvis du ikke under generelt har Flueben at fjerne elle sætte og en seperat lyd indstillingsbox,så er det sat... dig der har siddet og no.... idet,uanset hvor mange gange du har install.Så prøv at5 læse lidt når du konfigurerer den ,Møgb...

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 20-05-04 00:00

Nå men under MSN - Funktioner- indstillinger- generelt
er der hak i lyd og når man trykker på den knap ved siden af.. der hedder lyd.. kan man se hvad lyde den bruger...

spoler man så ned til hvor der stå
MSN messenger
Skulle der gerne være nogle under her.. men det er der ikke.. Det er her jeg gerne vil vide hvordan man indsætter noget her. Og det var det jeg spurgte fra starten af.

og jeg har ikke siddet og no...idet noget som helst... computeren var lige reformater for ny og var lige indlæst MSN og jeg har desuden ikke rørt noget som helst ved det andet at geninstaller...

Accepteret svar
Fra : tdj

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-04 01:16

Hej snortop !

Jeg TROR jeg har luret hvad du mener !!!

Når du går gennem Funktioner-fætteren i MSN kommer du ind i 'Egenskaber for lyde og lydenheder'.
Du vælger så fane-bladet 'Lyde' (oppe for oven).
Når du så ruller ned i 'Programhændelser', kommer du i bunden til 'MSN Messenger'.
Og dér under siger du der ikke er nogle synlige hændelser.
På min er der :

Kontaktperson online
Ny advarsel
Ny e-mail
Ny meddelelse

Det er så dem du ikke har, formoder jeg.......!?!

Nu er jeg ikke den store computerhaj, men som jeg ser det er der følgende at gøre :

Sørg for at Windows er opdateret (ISÆR ServicePack1, hvis du har XP)
Kan gøres fra din Windows eller fra Microsuck's hjemmeside.

Sørg for at de korrekte drivere er installeret til dit lydkort.

Endelig kan du (som jeg - nul problemer so far) - hente først 6.1 (XP kommer med en ældre udgave - 4.5, eller sådan noget) og indstille lyden på den.
Dernæst hente 6.2 og installere den oven på.
Da jeg gjorde det, beholdt jeg mine gamle indstillinger, og skulle altså ikke ændre noget.

Håber det kan hjælpe, ellers kommer der forhåbentligt en mere hærdet PC-fætter forbi her snart.

Held og lykke

VH tdj

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 20-05-04 01:17

Hej igen

Jeg glemte lige at spørge - Nu virker dit lydkort og dine højtalere i øvrigt?
Får du den lille windows-melodi når du logger på?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-05-04 06:50

C:\WINDOWS\Media <<<< alle lyde du lægger ind i denne mappe vil være at finde i kontrolpanel>lyd og lydenheder>lyde>:lyde,skal være i .wav format.
under lyde>:lyde åben drop down menuen marker den lyd du vil bruge til MSN
men først går du ind i C:\Programmer\MSN Messenger mappen og markere alle de wav lyde
du finder i mappen og kopier dem til mappen C:\WINDOWS\Media,vis de findes der,det skulle de gerne,findes de ikke af en eller anden årsag så gå ind i C:\Programmer\Messenger
og kopier disse wav filer til C:\WINDOWS\Media og brug dem til MSN Messenger,eller
vis du har dine egne lyd filer som du vil bruge i stedet for(WAV Format)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-05-04 06:55

du kan først se dem i lyde>:lyde ,vis du har den åben , så luk den igen og åben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-05-04 07:38

jeg har f.eks. ikke nogle originale lyde på min pc,den taler med engelsk kvinde stemme,den siger "hot mail online"når der er mails i MSN,jeg har tre messenger og OE+et fjerde mail program som siger noget forskælligt når der er mails,alle mine lyde på pc'en er med
en engelsk kvinde stemme,når jeg tømmer papirkurven så siger den trash is empty o.s.v o.s.v
jeg bruger dette program til at lave stemmer med kan også læse højt fra alt du kopierer til
koi holderen, eller man kan sætte et link ind til en hjemmeside og så læser den denne side højt på engelsk så kan man gå og rode rundt mens den læser højt,man skriver det man vil have den til at sige
og går så op i filer>save as wav file>klikker på den firkantede browser knap ud for File name bjælken og browser til f.eks.C:\WINDOWS\Media og kopiere det man har skrevet i programmet ind i filnavn>gem>så lukker dialog boksen og så klikker man på>Export så er
wav filen gemt i Media mappen,så kan man bare gå ind i lyde>:Lyde og sætte en eller anden
funktion til at bruge denne lyd/tale,men man kan kun få den til at tale engelsk,skriver man på dansk så vil det lyde som volapyk,for at kunne Expotere wav filer skal man registrere
programmet,gratis,og man vil få tilsendt en reg nøgle til at aktivere denne funktion,der
er forskællige stemmer i programmet,men jeg foretrækker British english,det er en seperat
fil nede på siden,jeg bruger stemmen adult female#1 British English,der er også
denne fil Microsoft Voices Mary, Sam and Mike (7.5mb) den indeholder Robot tale/lyd o.s.v
http://www.cfs-technologies.com/home/?id=1.4
stemmeleget kan indstilles til lys/mørk/høj/hurtig/langsom.

Manse9933

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 20-05-04 22:10

tdj.. det er lige præcis det der er problemmet

Jeg checker lige de nævnte ting og vender tilbage.. forresten computeren køre på Windows ME fik jeg ikke sagt sorry

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 20-05-04 22:22

Hvor kan man hente version 6.1??

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 20-05-04 22:31

Nå det med 6.1 er vist et andet spg

På computeren er der alle de wav filer som der skal være også til msn.
Der er ikke noget problem med lydkort. Alt andet lyd virker fint
De punkter med, under MSN findes ikke.. Microsoft skrev selv man skulle reinstaller det!!
Kontaktperson online
Ny advarsel
Ny e-mail
Ny meddelelse

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 01-09-04 11:18

Løsning til dette var faktisk kommet af sig selv med at MSN godt kendte til problemmet og at de så bliv løst i deres 6.2 version.

(De havde helt glemt at sætte det med ind i ME)

Godkendelse af svar
Fra : snortop

Dato : 08-01-07 11:48

Tak for svaret tdj.

Lukket et gammel spørgsmål