/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Inst. af XP Pro.
Fra : Solvognen
Vist : 348 gange
50 point
Dato : 19-05-04 11:50

Min gamle 'reserve'-pc er gået i 'udu' pga. pilfingre. Efter F-disk + format + scandisk (alt OK), i med XP, drevet kører lidt, herefter sker der ikke mere, hvorfor mon den ikke vil boot'e ? Har haft CD'en i den anden maskine og her virker den...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-04 11:55

Har du i bios sat computeren til at boote fra cd-drev ?

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 19-05-04 12:51

ja, intet er ændret fra sidste gang jeg installerede alt forfra..., dette plejer jo bare at køre...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-04 14:20

Hvis cd står som 1. boot i bios, skal det kunne lade sig gøre, med mindre at dit cd-drev læser lidt skævt i forhold til cd'en. Prøv at rens dit cd-drev og cd'er, eller hvis du har mulighed for at prøve et andet cddrev i din gamle computer.
Prøv evt. at fjern partionerne fra din harddisk med f-disk og se så om cd-drev så starter op, gør den det så kan du partionere med XP.

//bentjuul

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-05-04 15:13

(kun ved xp pro)du kan osse kopier i386 mappen fra xp cdrom over på hardisken og kører
winnt.exe (i i386 mappen)med en start disk i a-drevet.
normalt kan du slette partitioner og oprette nye under indstallation af xp enten som fat eller ntfs -
hvis du evt har været inde i bios så sæt den til default igen.prøv evt med et andet styre system linux/win98
bare for at se om den kan boote....???