/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Kulfilter nødvendigt? (Juwel-akvarium)
Fra : Sheba
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 17-05-04 09:28

Jeg har et Juwel-akvarium med indbygget filter"kassette", bla. med et kulfilter. Jeg har læst, at disse skal skiftes tit, men de er ret dyre. Vores vandkvalitet er fin, og jeg bruger ikke kemikalier, så jeg kan ikke se, at det er nødvendigt. Kan jeg ikke lige så godt udelade det filter og nøjes med de andre filtersvampe i kassetten? Og så have et i reserve, som jeg kan sætte i, hvis jeg skal give medicin el.lign.

Accepteret svar
Fra : zomp

Modtaget 60 point
Dato : 17-05-04 09:43

kulfilteret kan med fordel benyttes et par dage hvergang du skifter vand, får nye fisk, giver medicin osv.
til hverdag er det fint nok bare at benytte den alm "filtersvamp"

mvh

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 21-05-04 09:24

Kulfilter er kun nødvendigt efter en medicinkur - og kun hvis man ikke gider skifte vand efter en sådan.
Mvh
Kim

Godkendelse af svar
Fra : Sheba

Dato : 23-05-04 20:00

Tak for svaret, zomp. Jeg turde ikke stole på producentens angivelser - de vil jo nok helst tjene penge på at sælge filtre