/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærm / skærmkort ???
Fra : myg
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 16-05-04 21:05

Lige pludselig var skærmen (17" Boston - fabrikeret af KFC) sort ved opstart (fra perfekt virkende). Nogle dage efter kom billedet igen, men overkanten (1-2 cm) forvrænger mod venstre incl. alt der vises.
Skærmen virker perfekt på en anden maskine, ligesom en anden skærm (19" AOC) virker på denne PC.
Hvad er der galt ?????
OS er XP pro.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 16-05-04 21:13

Prøv at opdatere skærmdriveren den er med i indstallationen.
KFC findes i XP driver bibilotek.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 17-05-04 09:08

Det kan være at du skal justere på selve skærmen,der skulle side enten nogle drejeknapper eller lignende, eller at det er en forkert opløsning at du kører med.

Kommentar
Fra : the_XP_king

Dato : 17-05-04 14:34

1. Opdater driver
2. Kig på dit grafikkort ! ! !
3. Hvis intet af det hjælper kontakt KFC support

Kommentar
Fra : nhje01

Dato : 17-05-04 15:38

Hvis du har haft en magnet for tæt på skærmen kan den godt gå kold. Eksempel hvis hvis du har haft nogle store højtalere for tæt på skærmen. Inde under skærmens menu, som jlbendtsen også hentyder til, kan du finde en afmagnitisering. Det kan være det er det, men det er ikke sikkert!!!!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-05-04 18:31

Jeg har selv løst problemet, idet jeg fik "snavs" på maskinen, så jeg var nødt til at geninstallere XP.
Det klarede problemet.
Det må sandsynligvis have været et driverproblem, selv om jeg ikke rigtig forstår, hvorfor AOC-skærmen så fungerede OK. PC'en har nemlig aldrig været sat op til andet end standardskærm! - så der har ikke været preferencer til et bestemt skærmprodukt.

De sikkert velmenende svar vedr. specifikke skærmproblemer kan afvises, da de dels er prøvet og dels fungerer KFC-skærmen fint på en anden maskine.

Så, emesen, du scorer nogle billige points på et hurtigt skud fra hoften
Dem giver jeg dig nu gerne, for jeg har i andre sammenhænge flere gange haft glæde af dine svar.

Hilsen myg

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 17-05-04 18:32

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-04 19:09

Jo tak men helt skud fra hoften var det nu ikke - jeg har da indstalleret en KFC 17" skærm hvor driveren lå i win 98/2000/XP. Så den har måske indstalleret sig selv hos dig.