/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kritisk opdatering ?
Fra : Solvognen
Vist : 552 gange
120 point
Dato : 16-05-04 11:07

5 dage i træk har winxp (via automatisk opdatering) opdateret mediaplayer med KB828026, hvilket også vises i installationsoversigt, hvorfor mon det ?

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 16-05-04 12:22

Et godt bud er, at den ikke får installeret opdateringen korrekt. Prøv evt. at gå ind i Control Panel -> Administrative Tools -> Event Viewer og kig efter, om der er kommet en fejlbesked ved installationen.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 16-05-04 13:12

Eller endnu bedre - Klik på windows opdaterings ikonet hop ud på MS hjemmesiden og lad den checkke for opdateringer - på den side er der også et menupunkt der hedder "vis installation oversigt der vil du kunne se hvad den har lagt ind og hvad der ikke er lykkedes

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 16-05-04 13:14

Nu skrev jeg endnu bedre det passer ikke for der hvor alstroem vil have dig hen får du nok flere oplysninger om hvad der er gået galt det andet er hvad MS har registreret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-04 14:30
Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 16-05-04 15:59

Det underlige er, når jeg går i update, viser den 5 opdateringer og siger under status, at alle 5 er lykkedes...

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 16-05-04 16:30

allerede nu er update der igen med KB828026, og jeg kan jo se den er inst., det er ved at blive langhåret...
ovenikøbet er feltet 'tilføj' nedtonet og kan ikke vælges ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-04 16:59

du kan prøve at gå ind på windows update og køre en scan for opdateringer vis den omtalte
opdatering står der så ned til>
gør windows update personlig>Sæt flueben i>vis hyberlinks til windows
update-kataloget se også,gå ned i vælg hvilke kategorier og opdateringer
der skal vises i windows update og fjer n fluebente i omtalte opdatering,jeg
ved ikke om det har nogen indvirkning på auto update,men et forsøg værd.
Men prøv først at gå ned i C:\WUTemp og se om de ligger noget i denne mappe,vis
der gør det så slet indeholdet,det der ligger i denne mappe er en updateringer
der ikke er blevet indstalleret,og vis opdateringen er indstalleret og er denne
mappe ikke er blevet tømt automatisk så vil win update blive ved med at tildyde
denne opdatering,gå så ind på win update og se om du bliver tilbudt denne update igen,
du kan også gå ned i >C:\WINDOWS\system32\CatRoot2>og omdøbe edb.log,den kan være korupt,
genstart,den vil blive oprettet igen auto,kan du ikke omdøbe den så omdøb hele mappen>CatRoot2
Mande9933

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 16-05-04 17:20

jeg vender tilbage foreløbig tak..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-04 17:57

og vis det ikke virker,så hent dette værktøj og tjek om den omtalte opdatering er indstalleret>
http://www.shavlik.com/pHFNetChkEXE.aspx
er den det,så er der et script her du kan prøve,klik på teksten>
linje>266. Prevent Prompting for Hotfix KB828026
du kan åbne det i noteblok,vis du har behov for det.
Læs hvad der står i toppen af siden>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 16-05-04 20:34

når jeg kører scriptet siger den: "der er en ugyldig rod i reg.nøglen HKLM\....\hotfix\KB828026\fix description... øøøhh...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-05-04 05:32

okay,så prøv,at åbne kør,skriv regedit>ok
og find nedestående nøgle

\ = + i regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows Media Player\Q828026

i højre side find> IsInstalled,og se om der står 1 i REG_DWORD værdien,vis ikke
så dobbelt klik på samme og sæt den til 1>ok> luk regedit> genstart.

i højre side skulle det ligne dette>

BuildDate 12/22/03

Description Windows Media Player Hotfix [Yderligere oplysninger finder du i Q828026]

IsInstalled 1

Locale DAN

PlayerVersion 8

Manse9933

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 17-05-04 09:06

hej Manse9933..

i regedit vises de værdier du nævner (bortset fra jeg har ver. 9)... og igen, update viser i inst.oversigt, at KB828026 er inst. med succes... flere bud ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-05-04 09:14

tænke tank jeg har også windows media player 9 men i min nøgle KB828026 står der PlayerVersion 8,så det lyder mærkeligt,9 er jo også en over byggning/update til version 8,jeg har ikke flere bud lige i øjeblikket,du kunne prøve at omdøbe den til version 8,tag backup af nøglen ,altid en god ide.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 120 point
Dato : 17-05-04 09:27

Kig her, hvis det ikker er nævnt ovenfor! http://www3.telus.net/dandemar/828026.htm

Godkendelse af svar
Fra : Solvognen

Dato : 17-05-04 18:09

Tak for svaret lengberg.

dit link virkede bare..

også tak til jer andre..

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 17-05-04 18:24

Godt du fik det til at virke