/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
løsning til at fjerne adware!
Fra : Enim
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 16-05-04 10:37

Hej allesammen

Mit problem består i at jeg øjensynligt har 3 advertisement programmer på min maskine, og jeg har forsøgt hvad jeg kunne for at få dem fjernet, men de nægter... ;)

Jeg har firewall (som jeg er tilfreds med, sygate) jeg har popup dræber (som jeg umiddelbart er tilfreds med, stopzilla)
som jeg mener sagen er, findes disse programmer på min maskine, de skaber ingen popups, for dem napper min stopzilla.
Men de har en irriterende tendens til at dukke op når min maskine starter, med meddelelsen om at der er sket en ændring i programmet, og om jeg ønsker at følge op på den ændring..... formentlig fordi jeg har afinstalleret braset, (har ikke selv installeret det) men der stadig ligger filer på min pc (som jeg iøvrigt ikke kan slette) de filer forsøger umiddelbart at få skidtet reinstalleret...

Hilfe!

der er tale om følgende site's advertisement
gatorcme.gator.com
Clickspring.net
kan ikke finde den 3 og sidste..... skulle dette være en nødvendighed for løsningen, finder jeg naturligvis det gerne frem.

Afslutningsvis vil jeg sige, at jeg ønsker ikke forslag til en anden firewall eller en anden popup dræber, jeg har igennem tiden fået så mange opfordringer på netop disse, fra folk der ikke har en snus forstand på det. Så ender man bare med noget bras.
Løsningen jeg søger bør gerne være i området af, hvordan jeg får filerne fjernet fra min pc, el hvordan eksempelvis min sygate firewall kan fjerne prgorammets ønske om at foretage outgoing traffic!

pfh tak

en irriteret enim ;)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-05-04 11:01

det lader da til at du heller ikke har en snus forstand på dette her for du følger jo heller ikke rigtig med når det gælder spyware
se selv på http://www.spywarefri.dk/eller
http://www.spychecker.com/software/freeware_antispy.html

du tror åbenbart at firewall og antivirus er det eneste der dur

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 16-05-04 11:22

de spyware du ikke kan slippe af med (som typisk kommer igen efter en genstart), er de "slemme" spyware. Disse går ind og f.eks. ligger sig på windowsfiler som du ikke kan undvære. Derfor kan de ikke bare lige umiddelbart slettes eller fjernes. holder man ofte øje med det, kan man jo gå tilbage til et gendannelsespunkt (XP).

Ikke megen hjælp til dig, men lidt oplysning...

-Rolf

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 110 point
Dato : 16-05-04 11:29
Kommentar
Fra : Enim

Dato : 16-05-04 11:32

jeg agter hermed at adressere Technets kommentar til mit indlæg:
Jeg har ingen tro på at "det eneste der dur er firewall og antivirus". Jeg har antivirus(norton) jeg har firewall(sygate) jeg har spykiller(stopzilla)
jeg har en fin indsigt i diverse programmer og kender godt en del af dem du i dine links refererer til, men agter ikke at benytte dem da flere af dem ikke er gode.

hvis du tydeligvis har en misforståelse af hva dette indlæg går ud på, synes jeg du skal undlade at deltage.
Skulle du under alle omstændigheder deltage, forventes det at du gør det udfra et udgangspunkt om at hjælpe på en fornuftig og konstruktiv måde....
øjensynligt en disciplin du ikke mester!

mvh Enim

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 16-05-04 11:41

lol, en moderat tilsvinning

Jeg bruger personligt bare google toolbar til at blokere for popups (som ja, tit og ofte ligger spyware på ens pc), derudover bruger jeg adaware til at fjerne alle minor spyware (ja, de slemme går også igen her...)

-Rolf

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 16-05-04 12:05

tak rolf, for din så fine måde at tilslutte dig dette indlæg.... lad mig blot sige, Technet kunne lære lidt af dig!

iøvrigt vil jeg sige at technets seneste indlæg var af en højere kvalitet end hans tidligere. Faktisk må jeg erkende at det løste mit problem.
Jeg takker for hjælpen!

Og retfærdighed skal jo ske fyldest, technet havde svaret, om ikke indledningsvis på den bedste måde så til sidst, og målet er jo i sandhed helligere end midlet!

MHV enim

Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 16-05-04 12:06

Takker for svaret!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 16-05-04 12:09

Enim >> dit problem
og hvad skal jeg sige ???
jeg kan kun sige at du har meget at lære endnu
og jeg at det var så det og dvs at du ikke skal have mere hjælp herfra for du værdsætter det åbenbart ikke
men du kan jo begynde med at læse lidt om din regstreringsdatabase

og så må vi håbe at du får løst dit problem

jeg sidder bare her og griner lidt

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-05-04 13:18

Hvis du ønsker din computer renset for spyware og selv bestemme hvad der skal være din startside skal du være velkommen
http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 16-05-04 16:09

jeg agter ikke at kommentere flere af dine barnagtige, perfide indlæg technet.....
jeg har løst mit problem, jeg er tilfreds!