/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Net send spørgsmål!
Fra : Misteryman
Vist : 599 gange
30 point
Dato : 31-05-02 21:37

Som i sikkert ved allerede (men som jeg først lige har fundet ud af*G*) kan man sende små beskeder i sit lokalnætværk gennem en dos-prombt.altså det med at skrive:"Net send (computer-alias) hejsa" Men kan man på nogen lunde samme måde sende en besked over nettet til en anden computer via dens Ip-adresse? Kan det lade sig gøre? Jeg har prøvet at erstatte aliaset med den pågældende ip-adr, men det virkede ikke.: Så er der en anden command man skal skrive? og hvad for en? eller kan det slet ikke lade sig gøre? Det må det da næsten kunne.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 01-06-02 04:40

Jo, men et hvilken som helst chatprogram må jo gå ind og bruge noget basic command ik'? Så der må da være en vej?!..

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-06-02 14:45

Som du ser misteryman, leverede jeg det rigtige svar, som du jo afviste..... Men sådan går det når man ikke vil tro på folk.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 01-06-02 17:02

Sjovt nok har jeg hørt at det er muligt, men ved ikke hvordan.
Teoretisk kunne det jo godt lade sig gøre da internettet jo er et netværk, ligesom et lokalnetværk.
Muligvis stopper en firewall for sådanne beskeder, men den skal jo sættes op.
Det ville være rart at høre en kommentar fra én der ved noget om det.
Hilsen Dr_Dydendak

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 02-06-02 02:01

Grunden til jeg bliver ved med at afvise, er at jeg er 100% sikker på at dette kan lade sig gøre, det er bare om at finde ud af hvordan. Det er intet personligt, men jeg vil selvfølgelig ikke give points, med mindre jeg har fundet det som jeg leder efter. håber i forstår.

Accepteret svar
Fra : McOle

Modtaget 30 point
Dato : 02-06-02 06:33

Du vil ikke give point, med mindre du har fundet det du leder efter!
Læs dit eget spørgsmål.
Du vil vel give point når du får det rigtige svar på dit spørgsmål: Kan man...?
Altså. Det kan ikke lade sig gøre med mindre den du sender til har et program der accepterer, at du sender beskeder til ham.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-06-02 09:42

Enten forstår du ikke det vi skriver eller også er du ualmindelig stædig. Jeg gider ikke bruge mere krudt og energi på at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 02-06-02 19:12

Til McOle
Kunne du ikke forklare hvorfor det ikke kan lade sig gøre?
I stedet blot at sige at det kan det ikke.
Hvorfra ved du at det ikke kan lade sig gøre ?
Venlig hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 03-06-02 09:40

Hvis det kunne lade sig gøre, ville vi jo alle blive bombarderet med meddelelser fra alle mulige der blot har fundet eller gættet på vores ip. Hvorfor det ikke kan lade sig gøre, er jo ikke sådan lige at forklare, men jeg synes at det er indlysende at det ikke er muligt.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-06-02 23:49

joo, det har jeg også fattet, men du burde være muligt at give en acces med nogle simple dos-cammands .. Noget i stil med:" accept net send from 200.100.10.86" eller sådan noget..