/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hardware RAM
Fra : PennyX
Vist : 266 gange
200 point
Dato : 14-05-04 22:20

Hjælp søges.

Jeg har en bærbar Compaq Presario 700EA den er født med 128 MB RAM. Jeg har opgraderet med 256 MB RAM til maskinens max, 386 MB. Maskinen låser sig flere gange om dagen, dette skete ikke på de 128 MB RAM, men så var den også utroligt langsom. Jeg havde først købt RAM der ikke var konvertibelt med denne maskine, jeg fik besked at skaffe RAM som vad godkendt af Compaq til denne model - Princeton COQ-N600-256P. Jeg får alligevel samme problem med det nye RAM, maskinen låser sig, og det er ikke på samme sted hver gang.
Jeg har læst på nettet om det nye RAM-modul, at der kan opstå problem med maskinlåsning på visse maskiner, men at det kan klares ved at en HOTFIX fjernes, Se HP/Compaq supportforum for mere information - Jeg kan ikke finde noget om fjernelse af en HOTFIX.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-04 20:10

Det der hotfix, har det noget med windows at gøre? Kan ikke rigtigt finde det!

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 15-05-04 20:28

Hej Tedd

Jeg aner ikke hvad det er for en Hotfix der kan fjernes så man undgår maskinlåsning

mvh

PennyX

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-04 21:41

Tror desværre ikke det et hotfix fjernelse der klarer det! Compaq har desværre mange fejl, fordi de bevidst undlader at fortælle software producenterne om deres hardware! De har osse meget med at skylde skylden over på andre!
Du kan jo prøve at at tage den originale ram ud og så kun køre med det nye og se om problemet opstår igen! Og omvendt har du jo beskrevet at det orignale ram virkede, men langsomt! Du kan osse prøve at bytte dem om så det nye ram sidder i det orginale steds!
Du kan osse prøve at downloade Everest http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
Den kan måske oplyse dig præcist om hvad det originale ram hedder! Så kan man måske finde noget ram der ikke fryser maskinen!

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 15-05-04 21:52

Hej igen Tedd

Det er en bærbar Compaq hvor de 128MB RAM er integreret på bundkortet så det kan ikke fjernes eller ombyttes for en test.

mvh
PennyX