/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemmer med Norton Antivirus
Fra : snortop
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 14-05-04 20:59

Jeg har lige reinstalleret Windows ME, og installeret Norton Sikkerhedspakke. Samt med en masse andre program.
Jeg fik så en fejl med at computer pludselig stoppede efter den var startet op så jeg bruge reinstallation cd'en igen og fik det så også til at virke.
Men nu vil Norton Antivirus ikke virker, så jeg måtte afinstaller Norton sikkerhedspakke og installer den igen.
Jeg brugte en guide til at fjerne Norton sikkerhedspakke. Men at brug link fra start->programmer->norton sikkerhed. Derefter søge jeg på alle filer & mapper fra symantec og slettede dem. Da jeg genstartet kom der en fejl med at "Error: nav anti-protect is unable to start. Symevnt.386" jeg gik så hårdt til værks og slettet alt med symantec i Regedit. Det hjalp så heller ikke noget ved reboot og fik samme fejl.
Så lavede jeg en søgning på symevnt.286 og fandt denne side.
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/1025338199
Men den hjalp intet for der var ingen ting der.
Prøvede også på symantec hjemmeside, men det er jo ikke nemt at finde løsninger der.
Så derfor nogle forslag til hvordan man fjerne denne fejl? og få aktiveret norton Antivirus. Skal lige siges at Norton firewall virker FINT!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 21:49

Det er muligt at Norton står til at starte i start/alle programmer/start, så kan du nøjes med at slette denne genvej, ellers må du om igen, men sørg for at lukke åbne programmer under installationen, feks. dem der kører nede ved uret.
Du skal installere Norton igen, jeg ved ikke om du kan nøjes med at sige du kun vil installere det du mangler, ellers skal du installere det hele igen. Men det er vigtig at du installerer til samme bibliotek igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 15-05-04 02:19

Jeg har da få fjernet fejlen ved at af installer og slette bibliotekerne med Norton Antivirus.
Nu har jeg også installeret det igen.. og der kom ingen fejl. MEN antivirus programmet kommer ikke frem nu.
Det er så det næste punkt

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-04 17:40

Hejsa

Prøv lige dette lille smate program

Du kan bruge Nortons utility til at afinstallere med

Fjerner Norton 2003-2002-2001-2000-og tidligere versioner

rnav2003.exe:

ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe

Bagefter kan du så installerer din version igen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-04 20:41

Jamen hvis den er indstalleret så har du måske svaret nej til at den skulle være synlig i nederste højre hjørne, for den er ikke der nede? prøv at flyt med skillelinien.
Men ellers er den da i start/alle programmer Norton Antivirus og så er det jo blot at åbne den og sætte hak i:
start autoprotect when windows start op.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 16-05-04 15:43

hej PalleBhansen

Ja det ved jeg godt.. men problemmet er når jeg starter Norton antivirus kommer der følgende fejlbesked!!

Norton Integrator kan ikke initalisere den aktuelle rammeklasse.
Kontrollere, at du ikke kørte intregrator direkte

Jeg har ikke haft søgt på den fejl nu.. men gjorde det så nu..
Og fandt så ud af at jeg mangler virus defination filen.
Så indtil videre følger jeg følgende vejledning og håber det virker!
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2000092114162106?Open&src=bar_sch_nam&docid=1999082515392606&nsf=nav.nsf&view=df0a595864594c86852567ac0063608c&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

/snortop

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 16-05-04 18:47

Problemmet er løst!!

Godkendelse af svar
Fra : snortop

Dato : 16-05-04 18:50

Tak..

Jeg tog bare en af jer for at lukke dette spg.. og så tog jeg det der var mest konstruktiv.
Løsning var i linket jeg havde sat før