/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugerkonti
Fra : 19431225
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 14-05-04 20:24

Hjælp
Jeg har en bærbar komputer med xp installeret. Under installering opretter xp en brugerkonti med fuld rettigheder.
Jeg har at oprette en bruger mere med begrænset konto, men et eller andet er gået galt for nu kan jeg ikke finde den den oprindelig som xp oprettede med fuld rettigheder. Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre. det er næsten ikke til at tænke på hvis jeg skal installere alt om igen.

I øjeblikket kan jeg kun bruge brugerkonti som begrænset konti. d.v.s. jeg kan næsten ingenting foretage mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-04 20:43

Start>luk comp>rul ned med pil til>log af (et eller andet)>ok>
bruger = administrator
password = det password du brugte ved indstallation
(hvis du ikke lavede noget password ved indstallation så lave et nyt)
Nu har du rettigheder til at lave brugerkonti.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 20:44

Selvom du skulle have slettet eller lavet andret, vil der altid kunne laves en administrator.
I kontrolpanelets brugerkonti, skulle du gerne stå, og kan ændre mange ting, feks. kan du prøve at skifte billede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 20:54

Til Emesen. Dit forslag fungerer ikke, jeg kan fint følge dig, og kan logge af med den oprindelig adminstrator (birgitte Kristensen)Herefter popper log på windows op hvor navnet birgitte kristensen står, men i kontrolpanelet under brugerkonti står der kun et navn nemlig jan kristensen med begrænset konto hvad gør jeg nu ????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-04 20:59

Når popupvinduet kommer -
erstatter du navnet med >administrator<
og så dit indstallations password
Hvis det er Birgitte Kristensen som har indstalleret så er hun administrator.
Emesen.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 21:05

Når jeg erstatter navnet med administrator kommer der en logonmeddelelse "du kan ikke logge på. årsagen er en begrænsning på din konto"

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 21:37

Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på brugerens kontonavn.
Klik på Skifte kontotype.
Klik på den ønskede kontotype, og klik derefter på Skift kontotype.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 21:41

det er ikke muligt, jeg har kun 3 muligheder. 1. opret en ny adgangskode 2. ændre mit billede 3. konfigurer min konto til at bruge et net pasword

Kommentar
Fra : penny

Dato : 14-05-04 21:41

slett dit konto, så er det kun administrator til bage, så skal du kende pasword til administrador, hvis du vil få ubegrænsed adgang, det er kun adminisrtator der kan lave om på brugerkonti.
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : penny

Dato : 14-05-04 21:46

Hvis du har lavet brugerkonti under instalation uden password, så slett de andre og log på igen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 21:51

Hvor sletter jeg kontoen ? under de 3 muligheder jeg før nævnte er dette ikke muligt, skal jeg gå ind et andet sted?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-05-04 21:54

Hvis du bruger XP Pro, så:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type mmc, and then click OK to start MMC.
Start the Local Users and Groups snap-in.
Under Console Root, expand Local Users and Groups, and then click Users.
In the right pane, right-click Administrator, and then click Set Password.
Click Proceed in the message box that appears.
Type and confirm the new password in the appropriate boxes, and then click OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 21:59

Jeg bruger windows home eddition. Jeg kan oplyse at der ikke er brugt pasword

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 21:59

Jeg bruger windows home eddition. Jeg kan oplyse at der ikke er brugt pasword

Kommentar
Fra : penny

Dato : 14-05-04 22:40

Hvis du er ikke administrator, så kan du ikke ændre på noget.
hvis du har slettet de andre konto, skal du genstarte computeren

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 22:43

Jeg har genstartet computeren indtil flere gange. Mit problem er at jeg ikke kan finde administrator

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-05-04 22:47

Hejsa

start op i fejlsikker tilstand, og vælg det navn som er administrator navnet
du kan så når du er logget ind som administrator ændre, eller slette
andre bruger kontoer

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 14-05-04 22:57

Start op i fejlsikret tilstand det har jeg forsøgt, men jeg kan ikke på nogen måde logge mig på som administrator????

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-04 23:28

Prøv at logge på med brugernavnet "Administrator" fra "fejlsikker tilstand". Herfra kan du så oprette en bruger/ brugere som du bagefter kan logge på med.

Du kommer ind i "fejlsikker tilstand" ved at trykke F8 udner opstarten - i det øjeblik hvor Bios-prompten forsvinder
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-05-04 17:10

prøv at logge på som administrator med blankt password
prøv at ændre aministrator password med blankt old/gammelt password
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 15-05-04 18:50

Ok så lykkedes det, tak for svaret pallebhansen.