/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - Hjælp
Fra : jjhj
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 12-05-04 21:16

Hey...

er der nogen herinde der kender en side hvor man kan få hjælp til Excel regneark...

Jeg vil gerne lære noget om selve regne arket, altså hvis man retter i noget, så har jeg hørt at den selv retter facit eller sådan noget... og det er jo meget smart hvis man skal lave Budget eller lign.

Hilsen jjhj

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-05-04 21:19

Jeg kender ingen sider, men du kan købe billighæfter fra idg i alle boghandlere.

http://www.idgforlag.dk/

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 12-05-04 21:19
Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-04 21:26

Kolonne A
A1 = mælk
A2 = brød
A3 = øl
kolonne B
B1 = 2
B2 = 5
B3 = 6
stå i B4 og tryk på det mærkelige 3 tal oppe i værktøjslinien og tryk enter.
Lav 2 tallet om til et 3 tal og se hvad der sker i B4
mellem kolonne A og B er der en lodret streg peg og træk til højre så du kan se hele teksten
Emesen.

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 12-05-04 21:36

Her er en side hvor du kan finde hjælp til Excel regneark http://www.knowware.dk/download/multi_download.htm
God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 12-05-04 21:43

Aner du intet om excel så har jeg to forslag:

1) benyt dig af nogen af de mange excelhæfter som er lavet til bygyndere... der er mange... og de kan både købes og lejes på bib.

2) Jeg er 100% sikker på at du har nogen i din omgangskreds som i løbet af en halv time kan vise dig de basale ting om Excel

Og ellers åbn programmet og prøv dig frem - du kan stort set ikke komme til at ødelægge noget...

Held og lykke...

Godkendelse af svar
Fra : jjhj

Dato : 12-05-04 21:47

Tak for svaret emesen.

Det var et dejligt og enkelt Exsempel du gav..... og det virkede...

TARK.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-05-04 21:48

De tynde hefter som omtales ca. 80 kr.
fås hos DSB kiosker/boghandlere er rigtig gode og lige ud ad landevejen for alle.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-05-04 21:59

selv tak
Kolonne C kan du bruge til indtægter
C1 = 3
C2 = 4
C3 = 8
I C4 sammentæller du på samme måde
Stå i celle D4 og skriv oppe i linien efter =tegnet
=sum(C4-B4) og tryk enter
nu kan du hele tiden se om du bruger for mange penge.
Emesen.