/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP - Crash i 0x0000008E
Fra : Springer
Vist : 610 gange
20 point
Dato : 30-05-02 22:52

Hej.

Næsten uanset hvilke spil jeg prøver så virker de ikke -enten hopper de bare ud til desktop'en igen, eller også (langt være!) så crasher Windows XP med en fejlmeddelse: STOP: 0x0000008E (0xC000008E, 0x10092F9D, 0xF9E4CF34, 0x00000000).

Er der nogen som ved hvad der kan være galt?

Min computer består af:

P4 - 2.0 GHz
256 MB DDR RAM
80 GB Harddisk
NVidia GeForce 4 400MX (Tror jeg nok den hedder)
Windows XP Home Edition

Med venlig hilsen,

Springer

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-02 00:09

det her er hvad jeg fandt til dig:

4773 » STOP 0x0000008E during Windows XP Setup?

When performing a Windows XP install, you receive a STOP error, with parameters similar to:

STOP 0x0000008e (0xc00000005, 0x80844310, 0xf89d52c, 0x00000000)

If you remove all unnecessary hardware, you may receive:

Setup cannot copy the file Setupdd.sys.

This is likely to be a faulty or incompatible RAM issue.

The minimum memory required is 64MB, but even Microsoft recommends a 128MB minimum. I recommend a 256MB minimum. The maximum you can have is 4 Gig.

To determine the problem (Don't violate the 64MB minimum rule):

1. Remove a memory module and retry. If you can install, you have a faulty module.

2. If it still fails, remove a different module and retry. Repeat this step until you are successful.

NOTE: Replace any modules found to be faulty.

NOTE: Make sure your BIOS is flashed current.

du kan se det på siden: http://www.jsifaq.com/SUBJ/tip4700/rh4773.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 08:36

"Springer" <Springer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hdwJ8.12903$N46.547165@news010.worldonline.dk...

> Næsten uanset hvilke spil jeg prøver så virker de ikke -enten hopper de
> bare ud til desktop'en igen, eller også (langt være!) så crasher Windows
> XP med en fejlmeddelse: STOP: 0x0000008E (0xC000008E, 0x10092F9D,
> 0xF9E4CF34, 0x00000000).

Er det gamle eller nye spil?
Står der ikke mere i fejlmeddelsen?

> NVidia GeForce 4 400MX (Tror jeg nok den hedder)

Kører du med nyeste driver til dit grafikkort, hvis ikke så prøv det?
Hvis du kører med den nyeste driver, så prøv en ældre.
Har efterhånden læst om en del problemer med driverne til nVIDIA chippen.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 31-05-02 10:37

Opdaterer du fra Windows Update? Det er af og til at de kommer med en pakke, der løser problemer med en række spil.

Kommentar
Fra : Springer

Dato : 31-05-02 15:48

Ja, jeg opdaterer jævnlig via Windows Update.

Jeg har lige opdateret mine nVIDIA drivere igår til v28.32 men de virker ikke bedre en driverne som jeg brugte før.
Jeg havde de samme problemmer med min tidligere computer som bestod af:

P4 - 1.8 GHz
512 MB DDR RAM
60 GB Harddisk
NVidia GeForce 2 400MX (Tror jeg nok den hedder)
Windows XP Home Edition

Så mon ikke man kan gå ud fra at det har noget med enten Windows XP eller nVIDIA at gøre?
Men jeg har da hørt om andre som har Windows XP og nVIDIA kort, og som sagtens kan spille de spil som jeg ikke kan,
i flæng kan nævnes: Championship Manager 01/02, Duke Nukem: Manhattan Project, Die Hard: Nakatomi Plaza, Serious Sam 2, Spider-Man: The Movie.. *fortsæt selv listen her*

Med venlig hilsen, Springer.

Kommentar
Fra : zion

Dato : 02-06-02 22:15

Jeg har noget af det samme problem, men min comp kommer med alle muglige mærkelige fejlmeldinger.
jeg tror måske det er noget med mit GeForce men er ikke sikker! Min comp crasher bare lige pludselig! det er hammer provo! hvis nogen har gode råd så ville jeg da ikke blive sur! k

min comp:
XP1800+
512 ddr ram
60 gb ibm hd
GeForce 3 deluxe
SB live! value