/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Optagelsesprøve på Designskolen
Fra : nekjam
Vist : 1133 gange
100 point
Dato : 12-05-04 13:31

Hej!

Er der nogen der kan komme med nogle gode råd til optagelsesprøven på Designskolen i Kolding?????

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 12-05-04 16:12

Hej
Først og fremmest nyd det - det at du er kommet til optagelsesprøve betyder at du kan et eller andet. Optagelsesprøven er ikke som en eksamen, men der bliver stillet forskellige opgaver som skal løses. Der er nok tid til at løse opgaverne, så tag det rolig og gør det så godt du kan. Forhåbentlig vil du synes at opgaverne er sjove/spændende/udfordrende/kreative, ellers ville det jo ikke være nogen ide i at søge ind på Designskolen.
Du skal selvfølgelig have alt dit "grej" klar, så du ikke pludselig står og mangler din yndlingsfarve eller en blyantsspidser.

Om eftermiddagen og aftenen lav noget som du får tankerne lidt væk fra optagelsesprøven - gå en lang tur, gå i biografen, Kolinghus er altid et besøg værd, hvis du kan nå det inden lukketid.

Held og lykkke - og nyd det
Else

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-05-04 18:02

Hej, nekjam.
Jeg har selv gået på Designskolen i København. Der varede optagelsesprøven det meste af en uge. Der var forskellige opgaver hver dag. Men alle opgaverne var rigtig spændende. -Det var kun 10% af ansøgerne, der kom til prøve, så hvis det er lige sådan i Kolding, så er du jo allerede nået et langt skridt i den retning, du ønsker.
Det er nogle år siden, at jeg blev optaget, men såvidt jeg husker skulle man først aflevere nogle billeder, -mere eller mindre frie opgaver. Og ud fra dem blev så de ca. 10 % valgt, som fik lov til at møde op til prøve.
Jeg går ud fra, at du HAR afleveret billeder, og nu venter på den egentlige prøve?

Men helt klart: Nyd det! -som Else også siger. Se det først og fremmest som en dejlig oplevelse, hvor du får lov til at arbejde med de ting, som interesserer dig.

Om du bliver optaget eller ej, det kan du ikke gøre så meget ved lige nu. Det kommer jo også an på, hvor dygtige de andre ansøgere er. -Der er jo kun et vist antal pladser. -Så hvis det ikke lykkes i år, så må du bare dygtiggøre dig endnu mere til næste gang. ---Jeg bestod først 3. gang, jeg gik op.
Held og lykke med det, og først og fremmest: Rigtig god fornøjelse!

Og: Du må altså vende tilbage og fortælle os, hvordan det går.