/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra bærbar til pc
Fra : martingreen
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 30-05-02 11:45

Jeg skulle bare lige høre hvordan det foregår
når man skal overføre store datamængder fra
en bærbar til en alm. pc??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-05-02 12:08

Hej

Du kan anvende et USB Datalink kabel, det skal bare tilsluttes til begge Computere. Med Kablet følger et et program du skal køre. Så kan du trække filerne fra den den ene HD til den anden. Kablet med program koster ca 399,-.
Det er en hurtigere methode end feks. Null-modem og Interlink.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-05-02 12:21

PS:

Du kan finde den billigste forhandler her hos EDB-PRISER

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614637902

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 10:51

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qsmJ8.12678$N46.521789@news010.worldonline.dk...
> Jeg skulle bare lige høre hvordan det foregår
> når man skal overføre store datamængder fra
> en bærbar til en alm. pc??

Der er mange måder at gøre dette på:

Parallel kabel
USB kabel
Netværk
Cd-brænder
osv.

Hvad er det du er ude efter ??
--
Peter J

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-02 19:45

Nu skriver du "store datamængder".. det er selvfølgelig lidt af en gummi-størrelse, men jeg vil klart anbefale at bruge netværk, med mindre datamængderne ikke er så store igen og du hverken har netkort i bærbar eller PC nu. USB-løsningen er billigere, men også væsentligt langsommere end rigtigt netværk.

Stort set alle nyere bærbare har indbygget netkort og du kan få et 10/100 Mbit (altså et der kan køre begge hastigheder) til en stationær PC til små 200 kr. - hvis du skal købe et PC Card (tidligere kaldet PCMCIA) netkort til den bærbare, så sørg for at det også kan køre 100 Mbit og har den rette bus-bredde (32bit medmindre din bærbare er meget gammel.. hvis du er i tvivl, så skriv her mærke+model, så finder vi svaret).. sådan et kort kan efterhånden fås til ca. 300 kr., se her for et udvalg af de bedste priser: http://www.edbpriser.dk/hardware/pcmcia-kort-show.asp

De to netkort forbinder du med et passende netkabel (Fast Ethernet - RJ45) - sørg for at det er et såkaldt "cross-over" ("krydset") kabel, med mindre du skal have flere maskiner på netværket.

Installationen af netkortene burde forløbe uden problemer, når du følger instruktionerne der følger med.. ofte vil Windows genkende kortene uden videre.. andre gange skal den lige have den medfølgende diskette.

På mindst en af maskinerne deler du nu en mappe (eller hel disk), som du så kan tilgå fra den anden maskine og gemme/hente.
Metoden varierer en smule med Windows-versionerne, så hvis du er i tvivl må du lige skrive hvilke(n) Windows du bruger.

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 31-05-02 13:04

Hvor stor er forskellen, jeg tænker på overførselhastigheden imellem USB Datalink kabel og netværk? Er forskellen stor?? Jeg tror nemlig ikke at der netværkskort i den jeg får. Det er en HP Omnibook XE Cel850 128MB.

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 31-05-02 13:11

Det skal lige siges jeg får denne bærbar pc lidt billigere fordi jeg skál gå på en skole. På bærbaren skal der være Win 98 og på min alm. pc er der Win XP Pro.

Er det et problem med hensyn til netværk eller USB kabel.