/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvilket tegneprogram er bedst?
Fra : mulberry
Vist : 1008 gange
380 point
Dato : 10-05-04 11:14

Hej
Jeg vil købe et program, der er af høj kvalitet, som er velegnet til at tegne-male med, med et utal af værktøj. Det må også meget gerne kunne bruges til at behandle billeder og fotos med. Jeg har hørt lidt om, hvad der findes: Painter, proshop, coreldraw og ??
Men jeg er ikke særlig meget inde i, hvad de kan i forhold til hinanden, hvilket program der har mest, at byde på, er den bedste kvalitet, hvad de koster etc.
???
MVH Mulberry

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 10-05-04 11:20

hvor mange penge har du??? snakker vi 5000, 10000, 100000 kroner???

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-05-04 11:24

Adobe Photoshop mener jeg er klart det bedste. Prisen ligger på ca 10 af de store sedler, så ja, den er dyr, men man får kvalitet for pengene.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-05-04 11:25

HELT KLART: Adobe PHOTOSHOP!!!
Du kan downloade en 30-dages trialversion på adobes hjemmeside...så er du overbevist!!!...MEN det er et STORT program.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-05-04 11:29

Prøv at kigge her for en downloadversion af PHOTOSHOP:
http://www.adobe.dk/support/downloads/main.html

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 10-05-04 11:30

Adobes programmer er helt klart de mest professionelle programmer. PhotoShop til ca.7.500 for det engelske og godt 9.000 kr. for den danske udgave er suverænt til billedbehandling. Adobe illustrator til ca. 5.000/7.200 er til vektorbaseret grafik.

mvh. Bvh

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-05-04 11:37

Når du køber PS følger der sædvanligvis en udgave af IMAGE READY med i købet. Det betyder at du udover det du kræver også har mulighed for at lave grafiske (frame by frame) animationer. Der findes des uden et HAV af gode manualer, bøger og hæfter til PS...og mange af dem på dansk. Jeg har forøvrigt en komplet dansk manual til PS 6 på cd, samt masser af IDG hæfter om PS, så fremt du får brug for rådgivning/vejledning på dette område (jeg tror jeg kan sende manualen til PS 6 over nettet?!)

Jeg har arbejdet med PS i et par år nu, og jeg er UTROLIG glad for dette program hvor jeg lærer noget HVER gang jeg arbejder med det...og det KAN ALT inden for sin genre!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-05-04 12:01

hej Pallle
Kan du ikke fortælle lidt om IMAGE READY, da jeg har den inde på min komputer, men úden at have fornemmelse af , hvad den kan bruges til.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-05-04 12:09

Som nævnt er IR et animationsprogram som er tilknyttet PS (åbner det nederst til venstre på værktøjsbaren). Du kan så skabe animationer vha frame by frame og tweening metoden...hvilket er RIGTIG godt når du eksempelvis laver bannere, pop-up'er...osv.
At komme ind på dette i detaljer vil nok være bedst at læse om i en manual. Hvis du har et specifikt problem kan du evt oprette en tråd her i kandu.dk

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 390 point
Dato : 10-05-04 12:53

Det er fuldstændig rigtig at Adobe Photoshop www.adobe.com er noget af det bedste man kan få sine fingre i, men det er også meget dyrt...

Og jeg har selv ledt efter et godt og billigt alternativ til PS, og det bedste jeg kunne finde er GIMP, som ikke bare er super godt, men også til den billige pris læs: GRATIS... Det er meget ligesom PS, med de samme features osv.. Prøv at download det, inden du køber, for jeg er ret sikker på at dette program kan alt det som du ønsker..

Hent GIMP: ftp://ftp.arnes.si/software/gimp-win/gimp-2.0.1-i586-setup-1.zip

Den officelle side: http://www.gimp.org/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-05-04 13:26

Her mødes de pro. (jeg kikker bare)
http://www.cgnetworks.com
---
ellers er paint shop pro til ca 1000 kr. da noget billigere.
kan prøves i 30dage(virker i 90) http://www.jasc.com
dansk forhandler http://www.prosoft.dk/
der er masser af hjælp til PSP på dansk på nettet.
www.pspvenner.dk
www.pspgrafik.dk
www.pspskole.dk
Ved køb af bladet http://www.pc-planet.dk følger der hver gang 1-2 fulde gratis programmer med.
Registreingsnummeret følger med bladet.
Gratis (ver2.) Sjovt/svært/3D www.amorphium.com

http://www.ulead.com/ har også meget spændene

Men du får mest ud af bladet. og det er på tilbud pt. til 119.50 for 3 md.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-05-04 13:35

Rettelse min amorphium er ver 1 . den nye ver 3 koster 99$

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-05-04 13:45

Ham her kan man da lære noget af og så har han nogle gode links.
http://www.ethereality.info/
Han maler så jeg blir misundelig

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 13-05-04 07:42

Tak for svaret Cornell24.